Op naar de Amish - Reisverslag uit Kinzers, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Op naar de Amish - Reisverslag uit Kinzers, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Op naar de Amish

25 Mei 2013 | Verenigde Staten, Kinzers

Laatste uren in Jersey, is het inpakken, ontbijten, wederom op de kamer, erg druk in de ontbijtzaal.
Onder het genot van een windje, gaan we nog naar Lincoln Park, we zien prachtige huizen, wrs. ook van Joden!
We lopen door de wat mindere wijken van Jersey en komen uiteindelijk weer uit bij ons Journal Square en gaan voor een koffie bij Dunkin Donut, ja je moet overal geweest zijn.
Rond 11:00 zijn we terug, we halen onze koffers en stappen in de bus naar het vliegveld, met gevaar voor eigen leven, tjonge jonge jonge, wat had deze man haast, er zitten heel wat neuzen op de ruit.
We gaan gelijk naar Avis, en nemen na lang aarzelen een upgrade naar een Toyota Camry (met 487 miles op de teller), dit kostte ons 280 dollar voor de hele vakantie extra (maar wat een bak zeg, daarmee wil je gezien worden, he Marcel!!).
Helaas werkt de navigatie van mijn telefoon niet, dus nemen we het besluit om bij een Walmart een GPS te halen, deze kost 90 dollar (65 euro ongeveer), maar we zullen er veel plezier van hebben. Om bij de Walmart te komen levert enige vertraging op, we rijden door de achterbuurten van Pensylvania, het blijkt dat Camden op twee na het meest crimineel is van de US!! Of het waar is?? Het was allemaal erg armoedig en slecht onderhouden. Dus wegwezen maar!! Gelukkig vinden we het bij navraag snel en gaan met een nieuwe tomtom op weg naar Philadelphia, mooie stad en een stuk rustiger dan NY en dat bevalt ons goed, we worden er een stuk rustiger van, he Marcel!!
Veel geschiedenis en natuurlijk veel over constitutie en over de afschaffing van de slavernij.
We zien de Liberty Bell, en Constituanal Hall, het monument van de onbekende soldaat. We zijn er pas laat, rond 15:30 en rijden weer weg zo'n 2 en een half uur later.
Phillie is zeker de moeite van een 2e bezoek waard.
Door de tijd die we verloren hebben, heb ik voorgesteld het Amish gebied niet te doen en door te rijden naar Washington. Maar Marcel weet dat ik er graag heen wil dus we gaan toch (Marcel kan ook "zeuren")!
Ik had een adres gevonden van een slaapadres bij de Amish, we rijden ernaartoe maar ivm Memorial weekend, Marcel wist het niet als echte militair, (tribute to all the fallen heroes en veterans) is het daar vol, zij bellen een aantal andere adressen (jaja, ze hebben telefoon, niet in huis maar in een gebouwtje bij het huis).
We komen terecht in de extra slaapkamer in het huis van Barbara & Eli Smucker(het zijn geboren Amish maar nu Mennonites, het verschil is ons nog niet helemaal duidelijk). Ze zijn uitermate vriendelijk, ook de gasten die er al zijn heten ons van harte welkom. De kamer is prachtig maar je hebt wel het idee een beetje inbreuk te maken op de privacy van deze mensen, zij vinden het niet erg.
Het is een prachtige omgeving, veel groen, ruimte, heuvels en boerderijen, het lijkt Brabant wel maar dan anders!
We besluiten dat we voor 2 nachten blijven ook omdat het morgen zondag is en alles gesloten is. Zo kunnen we een beetje beleven van het dagelijkse leven hier.
We kletsen nog een tijdje op de veranda, dan gaan we naar bed!

M&M

ps: Martin hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad?