Salem - Reisverslag uit Peabody, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Salem - Reisverslag uit Peabody, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Salem

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, Peabody

Gelukkig voelt Marcel zich een stuk beter, we moeten een heel stuk rijden, maar minder ver dan we dachten. Zo'n 224 mijl, dus niet onderweg overnachten maar ik heb bedacht ipv naar Boston, naar Salem te gaan. Het stadje wat bekend is van de hysterie in 1692 ivm met hekserij. Dat gaan we dan maar doen, Marcel kent de verhalen hierover niet dus hij is wel benieuwd.
We rijden door prachtige natuur en riviertjes/meertjes en noem maar op, door de bergen naar de grens met 2 tussenstops, effe relaxen want het is een warme dag.
Bij de grens worden we hartelijk ontvangen door de Amerikanen en we gaan op naar Salem. We komen onderweg heel wat bekende steden tegen, zoals Hannover, Orleans, Cambridge en noem maar op, Europeanen zijn ook overal geweest.
We doen rustig aan en stoppen regelmatig, we genieten van prachtig Vermont, the White Mountains, schitterend! En erg rustig, bijna geen kip op de weg (wel gewaarschuwd voor overstekend wild, mn Moose).
Rond een uur of zes zijn we in Salem, we volgen de borden informatie en komen langs een diner, waar ook een paar mooie limousines staan, we eten hier, heerlijk salade en kip. Ook nu Marjon weer een biertje, ze smaken best!
We kunnen helaas niet internetten, dus hierna de macDonalds opgezocht voor een heerlijke macFlurry Oreo en m&m. Internet is bagger, dus echt lukken wil kijken naar hotels niet, en wat blijkt ze zijn ook nog reeeeeeeeeeeeeeeeete duur.
Na 7 hotels proberen, komen we terecht in Peabody, bij homestaed hotel en suites, vlakbij Salem, het is effe schrikken van de prijs (120 euro) maar goedkoper blijkt er niet te vinden te zijn als we op internet kijken. Het is een mooie kamer, dus genieten maar!
We maken ons plan voor morgen en boeken alvast een hotel voor 2 dagen aan de kust in Hull! Dat vonden we op booking.com en de prijs viel mee! Het is vlakbij Boston, als het goed is kun je met het veer over, we zien het allemaal wel.

groetjes M&M

• 07 Juni 2013 - 13:54

Diana :

Prachtige verslagen. Uitprinten en een boek van maken :-)
    Geniet van de laatste dagen.

Groetjes diana en jack

• 07 Juni 2013 - 23:55

Anne:

Hoi Marjon en Marcel
    Geweldig om jullie verhaal te lezen. Ik heb wel telkens een delay van 2 dagen ofzo, nu net van Ottawa gelezen en jullie vrienden en nu Salem, vast zo duur dankzij bekendheid boeken en films.
    Marjon ik vond dat je geweldig schrijft, wil jullie zo achterna reizen. Bijzonder zo Amerika om rond te reizen en ook bij vrienden thuis te zijn, by the way, Joris kan je alles vertellen over Dragonville, hij is ook helemaal verslaafd. Joost had een keer de I pad geruimd en Dragonville weggedaan maar die moest wel terug hoor!
    Hier hebben we net een week,eindelijk mooi weer gehad! s Middags lekker buiten in de pauze en de avond4daagse deze week gehad! Elke x denk ik op het laatste moment snoep halen ( terwijl de laatste wandeling bezig is of nu na mijn werk). Het was heel zielig want Joris kreeg pas tegen het einde snoep en het is een soort snoepcompetitie hier, zoals in New Orléans met die kettingen. Laura had Joris gelukkig ook wat gegeven.
    Weet je al van Casper? Onze nieuwe teckelpup? Je kunt hem vinden bij mijnteckelbende.nl...
    Lekker druk mee hoor, geen border collie hoor met gedrag. Casper heeft eigen plannetjes.
    Heel veel liefs hoor,
    Groetjes hoor en veel liefs Anne

• 08 Juni 2013 - 20:55

Marijke:

Ik ben weer bijgelezen. Fijn die uitgebreide verslagen, ik heb echt het gevoel dat ik op de achterbank zat.
    Geniet nog van de laatste dagen en een goede thuisreis. Hopelijk kom je in een zonovergoten Nederland. Vandaag was het fantastisch zomerweer en het lijkt er op dat dat nog even aanhoudt.
    Be happy, Marijke

• 08 Juni 2013 - 21:07

Vama:

We genieten steeds weer opnieuw van de verslagen. Morgen is er voor je deur de vlooienmarkt.
    Veel groeten vama