Walvistocht - Reisverslag uit Nantasket Beach, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Walvistocht - Reisverslag uit Nantasket Beach, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Walvistocht

07 Juni 2013 | Verenigde Staten, Nantasket Beach

Hallo allemaal,

Jullie zullen het niet geloven, maar het regent al sinds 00:30 vanacht,toch zijn we van plan naar Boston te gaan, dus zorgen dat we om 8:15 in de auto zitten voor een tocht van ongeveer 10 km naar Hull vertrekpunt van de ferry naar Boston, een tocht van 20 minuten. Oh jee, we zijn al nat als we van de auto naar het restaurantje bij de haven van Hull lopen. Om 9 uur komt de ferry, we gaan aan boort en nemen een verse kop koffie (super goedkoop 1,50$ p.p.).
De boottocht valt me alleszins mee, het regent wel maar de golven zijn niet al te hoog, behalve als een andere boot voorbij komt, gelukkig hebben we nog niet ontbeten.
Voordat we de boot afgaan vragen we of deze maatschappij ook walvistochten doet? Normaal wel maar vandaag niet, echt super jammer, hij zegt probeer het anders aan de andere kant van de haven, dat gaan we doen.
We zien het aquarium en daar kun je ook kaartjes boeken voor een walvisvaart, deze gaan wel ondanks de regen. We besluiten het te doen, zonder vooraf aan zeeziek zijn ed. te denken.
Aan boord wordt vooraf vertelt dat het misschien zwaar wordt op zee en dat de golven wat wild kunnen zijn, je mag van boord af met volledige teruggave van geld. We blijven, maar ik vraag Marcel of hij wat tegen zeeziekte wil halen, dat doet hij, normaal gesproken ben ik geen held op water, Marcel heeft nog nooit klachten gehad. Hij komt aan met 2 armbandjes voor om de polsen die drukpunten raken tegen misselijkheid. Marcel heeft er voor hemzelf ook gekocht.
Ik eet maar niets, in voorbereiding op dat wat komen gaat. Het is erg druk aan boord met allemaal jeugd, die rennen maar op en neer, eten en drinken zich vol. Nou ik niet hoor, het gaat best goed, ook met Marcel die op en neer rent om foto's van de haven te maken vanaf het topdek, ook nu nog in de regen.
Ineens komt hij terug voelt zich niet lekker, ziet ook wat bleek, gaat naar toilet, dit duurt erg lang, blijkt dat hij flink zeeziek is, overgeven, transpireren en Lou je weet nog de tocht naar Schotland, zo groen zag Marcel nu ook.
Marcel is gaan liggen en de rest van reis heb ik hem niet meer gehoord of gezien, helaas, maar dat weet ook niemand van tevoren.
Rond half 11 wordt de eerste walvis gespot en ik ga met wiebel benen toch maar kijken en neem Marcel zijn camera mee, die kan beter inzoomen.
Ja hoor, je ziet de fontein van adem regelmatig en ruikt deze dan ook, wat een lucht en wat een beesten. 1 Is er gewond aan zijn rug wrs. door vislijnen, vandaar dat als er een walvis is gesignaleerd de boot niet verder vaart, om verwondingen aan de walvis te voorkomen. We zien zelfs een keer een staart van een walvis, geweldig, wat mooi om te zien, ik geniet ervan, ondanks de regen.
Op de terugtocht ben ik ook maar rustig gaan hangen in een stoel, het gaat toch wel aardig tekeer. Het was overigens een stuk rustiger aan boord, vele meiden en jongens hangen in de stoelen en zijn ook zeeziek, dus Marcel je bent niet de enige!!!
De mensen van het aquarium kwamen nog langs met een wervel van de walvis en de tong, raar hoor, de walvis heeft geen tanden, weer een weetje!!
Bij terugkomst is Marcel in ieder geval ietsjes beter, we gaan wat eten, niet teveel! Lopen nog wat rond in de regen, geen pretje, je wordt koud en nat, niet fijn. Dus om 16 uur retour met de ferry naar Hull.
We nemen bij aankomst in het hotel een warme chocolademelk en Marcel gaat in bad, knapt ie iets van op, toch maar gaan eten in ons hier favouriete restaurant De Paragon Grill. Nu nemen we fish and chipps, heerlijk, het regent nog steeds. Marcel haalt de auto en de plassen op straat zijn vreselijk, zink er tot de enkels in weg. Dan maar lekker een boekje lezen, ook fijn zijn we maar weinig aan toe gekomen.
Relaxen en misschien is het morgen beter???

Welterusten en tot snel,
M&M