Memorial day - Reisverslag uit Kinzers, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Memorial day - Reisverslag uit Kinzers, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Memorial day

27 Mei 2013 | Verenigde Staten, Kinzers

He daar zijn we weer, heerlijk geslapen, vandaag verhuizen we naar de B&B, we ontbijten vroeg, we willen nog even afscheid van Trudie nemen. Ze gaat om half negen weg, op pad met de Amish familie.
Wij ontbijten, kletsen nog wat met de rest en nemen van hen ook afscheid. Ze moeten ondanks pensioen leeftijd vaak toch nog werken.
Ze komen hier Laborday weer.

We vertrekken naar de Amish winkel om de hoek, kopen wat lekkernijen als pretzels met bosvruchten chocolade. Heerlijk maar super slecht.
We lopen wat garagesales af hier in de straat, grappig om dat nu echt eens mee te maken.

Dan rijden we naar Intercourse (ja wie verzint zo'n naam), we bezoeken het army museum en prive collectie van een man die in de 2e wereldoorlog vlieger was in het leger en in Engeland gestationeerd was, overdag gooiden Amerikanen bommen op Duitsland en 's nachts de Britten. Hij is begonnen met verzamelen in 1946 prachtig.

We lopen de nodige shopjes af, allemaal door Amish gerunt.
We eten lekker op ons gemak in het zonnetje, het is wederom een prachtige dag, wel wat wind. (soupje, salade dacht gezond maar het blijkt een soort huzaren salade). Dan Kitchen Kettle Village, een grote outlet leuk maar erg duur vergeleken met de andere Amish winkeltjes.
Dan maar op zoek naar Crocs, geweldig. En zo lopen we nog effe door.

We bezoeken ook nog een zeepwinkeltje van een Amish vrouwtje, erg leuk en spotgoedkoop, we hebben het nodige aangeschaft! Marcel is erg verkouden van de bustocht Central Park, dus wat pneumonia zalf van de Amish meegenomen, volgens Marcel werkt het al.

Terug is het erg stil, iedereen is weg behalve de Canadezen, zij zijn naar een Veeverkoop geweest, en een stel met kinderen, die net weggaan naar David en Arie.
We kletsen nog wat, genieten nog na op de veranda en ik maak heel wat verslagjes, want ik loop heel wat dagen achter, straks wel handig met de foto's.
Naar bed en morgen richting Gettysburg, Washington slaan we over, dat halen we niet in de planning. Jammer maar we vinden het niet zo'n ramp.
Er volgen nog een aantal grote steden!!

Groetjes en tot snel
M&M

• 28 Mei 2013 - 22:28

Wilma:

Wel super om mee te maken !

• 28 Mei 2013 - 23:24

Vama:

Is er nog een "side"?,specifiek van Marcel ? Het is mij niet helemaal duidelijk.
    Veel groeten ,vama

• 29 Mei 2013 - 02:55

Marjon:

Ha pa,

Marcel heeft jullie adressen ik doe een iets uitgebreider voor straks bij de foto's
    Grtz Marjon xx