Regen, motors en slagvelden - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Regen, motors en slagvelden - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Regen, motors en slagvelden

28 Mei 2013 | Verenigde Staten, Harrisburg

Hoi allemaal,

Vandaag rustig aan gedaan, opgestaan, ontbeten, wederom heerlijke oatmeal, we hebben een kookboek gekregen van de Amish David en Arie, dus we hopen na de vakantie het thuis ook eens te proberen.
Als we naar buiten kijken, zien we regen, regen en nog eens regen, het ziet er ook niet naar uit dat dat snel minder gaat worden.
Rond 10 uur rijden we weg, na een afscheid (op zijn Amerikaans, vol met omhelzingen) van de Canadezen, en Barbara en Eli.
We rijden richting Gettysburg, onderweg komen we bij York echter de fabrieken van Harley Davidson tegen, aan Marcel gevraagd of ie hier heen wilden, we reden door maar uiteindelijk omgedraaid en daar een tour door de fabriek gemaakt, erg interessant, van het begin tot het eind zien hoe een Harley van niets tot een prachtige motor wordt. Marcel wilde er wel een meenemen, helaas past ie niet in de koffer!!
We lunchen in de auto, met muffins, frappucino, bagel, heerlijk, wat wil je nog meer (nou dat weet ik wel, we hebben ook mini pretzels met yoghurt bosvruchten chocolade omhult, die zak is ook open gegaan, heerlik!!).
Doorgereden naar Gettysburg, daar waar 1-3 juli 1863grote gevechten hebben plaatsgevonden tussen de confederatie en de union, de oorlog duurde uiteindelijk tot 1865. We gaan naar het bezoekerscentrum en willen graag een bustour maken, helaas die gaat niet meer (het is ongeveer 15-1530), we kunnen wel een cd kopen en een auto tour maken, dit doen we dan ook. Het is een 2 en een half uur durende route, heb nog nooit zoveel monumenten op zo'n relatief klein gebied gezien!
Het is mooi opgezet, de cd geeft een duidelijke en uitgebreide uitleg bij ieder punt over wat daar gebeurt is. Het lijken wel de slagvelden van de 1e WO, Lou je weet wel hoe die eruit zien!!!
We rijden rond 18 uur door naar Harrisburg, in de McDonalds wat gedronken en Marcel gegeten! We slapen in een Howards Johnson, niet heel speciaal maar grote kamer, badkamer met bad, gelijk gebruik van gemaakt want door al die airco's ben ik net als Marcel snip en snip verkouden.
Lekker relaxen en tot morgen, we gaan richting Buffalo, Niagara watervallen, we hebben afgesproken vrijdag in Pembroke te zijn.

M&M

ps: Iris, hopelijk heb je lekker gegeten bij de Griek en heb je een leuke verjaardag gehad!

• 29 Mei 2013 - 19:26

Vama:

Opnieuw een prachtig verslag.Die Harly Davidsson factory had ik ook wel eens willen zien.
    Nou ja je kunt niet alles heben......
    Groeten vana

• 30 Mei 2013 - 15:21

Marijke:

Je zult je wel thuis voelen met die regen, wij blijven er ook van genieten. Prachtig dat groene groen.
    Wat fijn die uitgebreide verslagen, ik geniet en reis een beetje mee. Maak van de Niagara Falls e.o. ook een mooi verslag please, ik ben daar 32 jaar geleden geweest en ben benieuwd of het veel veranderd is. Heel indrukwekkend.