Nog een laatste dagje Pembroke - Reisverslag uit Pembroke, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Nog een laatste dagje Pembroke - Reisverslag uit Pembroke, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Nog een laatste dagje Pembroke

Blijf op de hoogte en volg

02 Juni 2013 | Canada, Pembroke

Lekker uitgeslapen voor ons doen, half negen, de kinderen waren ook nu weer op! Wat te eten voor ze gemaakt (wouw wat een potten pindakaas en boter, bij ons nog nooit gezien, zou er ook minimaal een jaar over doen voor ik die leeg had).
Na de toast doen Marcel en ik effe de afwas, Chantelle vertelt ons dat ze die gemiddeld 3x per dag doet, ze hebben wel een afwasmachine, maar ze gebruiken toch altijd hetzelfde. Afschuwelijk zou ik zeggen!?
Rond 10 uur is Chantelle er ook uit, we doen vandaag ook rustig aan, het is zondag. We gaan naar de Rooms-Katholieke kerk in Cobden, een plaatsje in de buurt, rond 10:30 gaan we, Keefer, Christopher en Keely gaan mee (niet helemaal vrijwillig), de achterblijvers, Novena en Ephrem moeten de was draaien. Wat een organisatie! De kerkdienst begint om 11 uur, dit omdat dezelfde pastoor, 3 gemeentes onder zich heeft, dit is de laatste dienst en dus gaan we daar heen. Het is een gewone katholieke dienst, Chantelle vraagt of ik blijf zitten of wel ter communie ga, dan mag ik mijn handen kruisen op de borst en krijg ik een kruisje op mijn voorhoofd, maar ik neem gewoon de hostie en maak een kruisteken (lastig is het nu links-rechts of rechts-links???).
De gift geven ze hier in een enveloppe, dat had Chantelle al voor ons gedaan. Na de dienst gaan we Keely voor het eerst (ze heeft een week verkering) naar haar vriendje Brody brengen. Een eindje buiten de bewoonde wereld, maar wat een prachtige boerderij. Wat ik begreep hebben ze er zelfs 2. Terwijl we haar afleveren begint het weer te regenen. We stappen in de auto en Chantelle vraagt waar we willen eten, de jongens zijn dolenthousiast en roepen verschillende dingen, het wordt uiteindelijk een Italiaans tentje, we hebben er heerlijk gegeten, wij willen betalen, maar daar wil onze gastvrouw niets van weten, voel me wel wat schuldig!!
Het blijkt dat Novena ook al een soep voor ons gemaakt had, die eten we vanavond, met veel plezier, want het ruikt lekker en ziet er lekker uit (bonensoep).
De jongens gaan bij thuiskomst nog spelen op de trampoline, altijd leuk voor de nodige ruzies. Ik ben gisteren ook effe gaan kijken, ben flink gestoken door de muggen, ook op mijn oog en de bult daar wordt steeds groter, een hele vochtzakje onder mijn oog en een afhangende wenkbrauw, niet echt heel charmant. Dus ik ga maar met Keefer computeren, het google translate programma, erg grappig, ik vertel iets in het Nederlands en de computer vertaalt het letterlijk in het Engels en andersom, Keefer is erg slim, heeft al een klas overgeslagen en wil later astronaut worden!
We wilden eigenlijk onze laatste avond een kampvuur houden en marshmellows maken, het weer werkt niet mee, helaas!!
Marcel heeft gisteren voor proef effe zijn moeder gebeld, Chantelle heeft Marcel al verschillende keren geprobeerd te bellen, maar wat blijkt een andere Landcode.
We eten wat van de lekkere soep van Novena, echt heerlijk, worden wegwijs gemaakt in de wereld van Pinterest (erg leuk en handig) en kijken naar filmpjes die de meiden op internet gevonden hebben! Veel gelachen.
We gaan er rond 23 uur in, morgen nog een ritje naar Ottawa, dus niet al te laat vertrekken!

groetjes M&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 25481

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Rondreis Roemenie

27 Augustus 2014 - 17 September 2014

Orlando en de zuidelijke staten van Amerika 2014

20 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Amerika en Canada 2013

23 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Berlijn

06 Januari 2011 - 28 Januari 2011

Burkina Faso

Landen bezocht: