Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Montreal

04 Juni 2013 | Canada, Montréal

Ha,

Lekker geslapen, ontbeten met je raad het nooit..... vers fruit, eieren, jus d'orange, koffie ham, french toast en gebakken aardappelen, het was weer eens wat anders, maar het viel al met al wat zwaar op de maag!
Marcel heeft de rest van de dag last gehad van zijn darmen, erg vervelend, het was hem ook wel aan te zien, helaas moest hij wel rijden, want dat mag ik niet, niet geregeld, maar het ging wel!!!
Bij aankomst in Montreal de Informatie borden gevolgd en de auto geparkeerd, was wel spannend, we moesten de sleutel inleveren, dan maar afwachten hoe en of je auto nog wel terugkomt, haha!
Bij de toeristeninformatie een kaart gekocht voor de hop on off bus, dat was wel handig, we zijn de volledige tour blijven zitten, dus alles rustig kunnen bekijken. De kaart is voor 2 dagen, we zien wel of we hem gaan gebruiken. De uitzichten waren prachtig. Omdat Marcel zich niet heel lekker voelt besluiten we bij de informatie een hotel in de stad te boeken, dat is gelukt met gratis parkeerplaats. Het is van Chinezen, een oud mooi gebouw. Rond een uur of half drie komen we er aan, effe douchen en rusten. We lopen helemaal over het universiteitsterrein en gaan door de bossen naar de uitzichtpunten boven op de berg, erg mooi. En wat nog mooier is de hop on off kan ons naar de stad terug brengen.
Aldaar nog effe door de ondergrondse shopping mall gelopen, wat een idee voor de winters. Mensen blijven warm en aan het werk. Dit netwerk bestaat uit ongeveer 20 miles aan tunnels (metro, shopping, etc.). We kregen als tip van de chauffeur om smoked meat te gaan eten bij Dunn's,deze is wereldberoemd in Montreal en omgeving, dat zijn we gaan doen, het was veel maar echt om je vingers bij af te likken. Heb er voor de afwisseling eens een Bud Light bij gedronken! Terug naar het hotel gelopen, beentjes omhoog en dan gaat het mis, ik val dan gewoon in slaap. Loop nog wel effe terug naar de Tim Horton's voor een French Vanille Coffee, en dan liggen we uitgeput op bed, Marcel omdat hij niet helemaal fit is en ik ben lek gestoken door de muggen, mijn oog is nog niet de oude!!
Helaas is het bijna voorbij, we genieten nog effe en dan volgende week weer naar huis! Jammer maar ook weer fijn om iedereen weer te zien.

groetjes M&M