Wat een drukte - Reisverslag uit Pembroke, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Wat een drukte - Reisverslag uit Pembroke, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Wat een drukte

01 Juni 2013 | Canada, Pembroke

Hoi allemaal,

Eindelijk weer een stukje, iedere avond denk ik weer ik ga typen, maar erg moe dus duik het bed maar in dan.
Een gezin met 6 kinderen is ook erg druk en de hele dag Engels praten is ook vermoeiend.
We staan de gewone tijd op en wat blijkt alle jongens zijn beneden en al aan het computeren, na een toast met jam, wordt ik ontvoerd naar de wereld van gaming en facebookspelletjes. Keefer leert me dragoncity, maar hij gaat erg snel dus heb nu geen flauw idee hoe het werkt. Uiteindelijk komt Chantelle om een uur of 10 ook naar beneden, ze heeft op een twijfelaartje liggen slapen in het gezelschap van 3 jongens. De jongste is overigens naturist, loopt het liefst de hele dag naakt door het huis, wonderlijk!!.
Nog even wat gekletst, daarna zijn we het dorpje Pembroke in gegaan, best een leuk stadje, op grote huizen zien we soms prachtige muurschilderingen, het blijkt dat 1x per 2 jaar er een nieuwe muurschildering bij komt.
We gaan naar het plaatselijke museum om te zien hoe Pembroke is ontstaan dhr. Champlain heeft hier alles mee te maken. Best interessant, een stukje geschiedenis met zo nu en dan wat herkenbare Europese invloeden. Nog even de mall in en dan rustig terug, we hebben met Chantelle afgesproken uit eten te gaan voor een uitvoering waar we vanavond naartoe gaan.
Dus rond 16:30 zitten we in een tentje in Pettawawa Libanees te eten. Het is heerlijk en alles wat over is kan mee in de doggiebag naar huis, waar Novena heeft gezorgd voor het eten van de jongens.
De oppas Isaak, de broer van Nathan het vriendje van Tealia, hoop dat ie het overleeft met 3 jongens en 2 honden, Oreo en Cookie.
We vertrekken naar de highschool van Tealia de oudste dochter van Chris en Chantelle, zij zal binnenkort slagen voor de highschool en gaan studeren. Het is een musical, back to the 80ties, erg herkenbaar en leuk om naar te kijken. We kenden bijna alle nummers, maar meezingen is niet echt Canadees denk ik, net als meeklappen of swingen. Het was in zo'n echte gym, leuk om een keer te zien. Rond 22:30 weer terug in huis, Isaak heeft het overleefd!! En wat denk je de kinderen zijn nog wakker.
Novena de jongste dochter is 13 denk ik, en kan echt supergoed koken, ze was dan ook erg blij met het kooksetje van de AH wat we voor haar mee hadden genomen.
Ze maakte nog van Danarolle, gevuld met kleine marshmellows en gerold in een kaneel/suiker mix heerlijke rolletjes, effe in de oven en ja om je vingers bij op te eten!!!
Mocht je over enkele jaren nog eens in Canada zijn en je ziet een restaurant met als chefkok Novena Carriere dan zit je goed, heerlijke homemade maaltijden (meeste zelf verzonnen), wie weet krijg je ook nog korting!!!!
Rond 00:30 naar bed, ben uitgeput,

tot snel,
groetjes M&M

• 06 Juni 2013 - 19:17

Vama:

Wat een ervaringen bij die grote familie in Pembroke.Bedankt voor de goede verslagen.
    Het is hier zeer warm.Maar neem ook je rust.
    Veel groeten vama