Op naar de Niagara Watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Op naar de Niagara Watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Op naar de Niagara Watervallen

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Wat een verschil in temperatuur, gisteren bijna koud en veel regen, vandaag warm, klammig zelfs, begon in een spijkerbroek, toch maar een dun broekje aangedaan.
We moesten vandaag een heel stuk rijden, van Harrisburg naar de Niagara Watervallen, ruim 310 mijl.
We zijn gestart bij het civil war museum in Harrisburg (Marcel krijgt toch militaire korting), tsjonge jong wat een groot, mooi gebouw, erg mooi opgezette tentoonstelling, van het begin tot het einde van de burgeroorlog, dus eigenlijk vanaf de verkiezing van Lincoln tot president 1860 tot zijn dood.(1864/1865)
Veel mooie diorama's ook van een stukje ziekenhuis.Volgens Marcel heeft ie zelfs nog iets van mij geleerd, wat een oorlog was het!!
Natuurlijk nog een souvenier gekocht, dat kan ook niet anders he!!
De temperatuur is inmiddels 82 graden (fahrenheit), anders waren we er niet meer geweest!! Maar bloody hot!
We rijden en rijden en rijden, wel door een prachtige bergachtige en met name groene omgeving.
We stoppen in Liberty om een hapje te eten het is zo'n dorpje waarvan je denkt he zou dit het einde van de weg (wereld) zijn??? Het was echt in zo'n diner, die je vaak op tv ziet. Gratis refill! Geen tv-schermen dus rustig eten, heerlijke broodjes en we proberen het ons onbekende puddingachtige Tapioca, het was heerlijk, vanille, rijst smaak maar ook nog wat anders (wrs weten we dus nog niet wat er in zit).
We moeten hierna nog zo'n 200 mijl rijden, nog 2 uurtjes gereden, toen maar gestopt in Batavia, ja ja de Hollandse vlag hangt er ook en er is zelfs een museum, bij de Dunkin Donut, het was Happy Hour dus alles voor de helft. Dus effe langs alle te bezichtigen dingen gelopen, het is dus echt weer zo, Nederlanders je vindt ze overal.
Een uurtje later was Tim Horton's aan de beurt, ja je moet wat om je tijd door te komen, waar we een hotel via Booking.com geboekt hebben. Niet al te ver van de Niagara Falls.
We eten wat bij Pizza Hut, de buren, dan gaan we met de auto naar het centrum waar we een avondtourtje naar de Amerikaanse watervallen maken. Het ziet er prachtig uit, vanuit Canada hebben ze verschillende kleuren licht op de falls gericht staan, dus ze veranderen steeds van kleur. De Amerikaanse kant is mooi, maar je ziet de falls alleen naar beneden vallen en de horseshoe fall zie je bijna niet. Toch genoten, het was ook niet zo warm meer gelukkig.
Ik ben echt moe en ben na een lekkere douch knock out gegaan, het was (niet eens voor mij) een vermoeiende dag rijden, en ik ben snip verkouden.
Morgen een leuke dag voor de boeg, de Canadese Falls, ben benieuwd!!

Zweterige groetjes
M&M