Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

22 Mei 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Tsjonge jonge jonge, wat een indrukken, iedere dag vroeg op en door tot in de late uurtjes. Ja als je in zo'n stad bent dan wil je alles meepikken. Dus ook vandaag weer op tijd op 7:00 uur zodat we op tijd de Path naar WTC kunnen nemen.
Alles zien kunnen we niet, maar die hop on off bussen zijn ideaal. Dus gaan we door voor onze volgende tour.
Na een ontbijt op de kamer, beneden was het helemaal vol in de ontbijtzaal, richting NY.
Trinitychurch, erg mooi, dan St. Pauls chapel, het kleine kerkje wat op 9-11 als enige is blijven staan. Indrukwekkend. Voor de reddingswerkers een slaapplaats omdat ze dag en nacht aan het werk waren, de banken hebben veel geleden, van de gereedschappen etc. Het is een plaats van gedenken en hoop geworden.Na 9-11 werden daar 13 duizend tekeningen en brieven van kinderen afgeleverd na de aanslagen om de reddingswerkers een hart onder de riem te steken. Velen hangen daar nog. Voor Diana nog een wensgedachte achtergelaten voor een spoedig herstel.
Om 10 uur op de bus gestapt, de Brooklyn tour, erg de moeite waard, zeker met het leuke verhaal van een echte Brooklyner. En hier is het een stuk rustiger dan in de stad zelf. Uitgestapt bij de botanische tuinen aldaar, schitterend en nu gelukkig alles in bloei, heerlijk gelunched op een rustig terras (ja pa, er zijn terrassen dus het is ook best iets voor jouw).
De smintjes van Anita komen met dit warme weer (30 graden)goed van pas, dank daarvoor!
Bij terugkomst zijn we de Brooklynbridge opgelopen, helaas werd er gerenoveerd, dus niet allemaal even mooie uitzichten maar mooi om een keer te zien.
Doorgelopen naar Wallstreet het financiele centrum van de stad om de Federale Bank alvast te zoeken waar we morgen een bezoek brengen. Daar het Federal Hall museum gezien waar George Washington is geinstalleerd, mooi om even doorheen te lopen.
Nog even rondgelopen, toen naar het 9-11 memorial, mooi met name waarvoor het staat, er heerst een serene rust en eensgezindheid uit en dat midden in de stad.
Bij de Mac gegeten, nee geen hamburger, maar een salade,(oh wat zijn we trots op onszelf he Marcel?).
De nachttour met de bus gemaakt, Richard onze gids kon blijven praten, en interessant ook nog.
De reis terug naar het hotel, was minder ok, in een vreemde stad de metrokaarten kennen??Duurt effe! Levert bij mij nog weleens wat stress op, he Marcel!!! Dus vandaar het achterlopen van het dagboekje
Moe maar voldaan rollen we gelijk ons bed in, tot morgen!!

groetjes M

• 24 Mei 2013 - 14:43

Marijke:

Leuk, enthousiast en vermoeiend verslag. Bij het lezen denk ik wat een uitputtingsslag, maar ik ken het van diverse vakantie, je wilt alles zien. Ook al weet je dat dat niet kan, zoveel mogelijk en NY is een stad waar veel te veel te zien en te beleven is. Geniet en maak veel foto,s dan kunnen wij straks ook meegenieten. Lief zijn voor elkaar. Marijke

• 24 Mei 2013 - 16:10

Yvonne:

Indrukwekkende stad he? Bij het lezen van je verslag krijg ik gewoon weer zin om naar NY te reizen..
    Geniet er maar van! Enneh, knap hoork die salade ;-)
    Groetjes, Yvonne en kids x

• 24 Mei 2013 - 20:53

Trudy:

Lieve zus en as zwager....
    Wat een belevenissen, prachtig en het lijkt me ook super om deze stad te bezoeken. Maar...vergeet niet om ook te genieten van elkaar en het vakantiegevoel (of komt dat later?) Heb je ook al geshopt?

Dikke knuffel van ons allemaal!

• 25 Mei 2013 - 09:58

Hetty:

Wat een leuk verslag! Nu snap ik ook waarvoor al dat trainen bij Harks is geweest, hoeveel kilometers hebben jullie al afgelegd? En dat allemaal op een salade?:)
    En het weer, ook veel beter dan hier, dat is wat je wilt op je vakantie! Ik wens jullie heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende verslagen,

groetjes, Hetty

• 26 Mei 2013 - 12:15

Vama:

Prachtig verslag.De groeten van Miranda Beeren die ik bij een gezellige avond
    bij Ate en Loes ontmoette.Een gezellig mens.
    Hier vandaag 11 gr en Meise mert
    gr vama