New York City 2 - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu New York City 2 - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

New York City 2

21 Mei 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Na een goede nachtrust (ik toch wel een beetje vroeg wakker), een Amerikaans ontbijt naar binnen gewerkt, best veel keuzes, pancakes, wafels, muffins, french toast, maar gelukkig ook yoghurt en fruit. We WTC gingen, en wat was die trein oooooovervol.
Nog een stukje verder naar het Gray line ticket office tussen 47 en 48 str. waar we onze hop on off en de city pass af konden halen ( also que waiting).
De hop on off door de overvolle straten van New York, ja het is echt net als in de film, en een ding kunnen NY-ers goed, toeteren!!!
Het is echt een mega drukke stad, we zijn blij dat we hier niet hoeven te rijden en genieten ervan ons te laten rijden.
We zijn bij het Empire State Building uitgestapt, nu is het mooi weer en wrs is het uitzicht dan prachtig. We worden wel overal gecontroleerd, de rontgenstraling van dit jaar heb ik wel gehad, haha!
Met de lift naar de 86ste verdieping, en inderdaad een fantastisch uitzicht over New York. Het was genieten!
Naar beneden en een kleine lunch bij Starbucks, heerlijk die frappucino's daar. En weer de hop on off op, het was erg warm, Marcel is goed verbrand, dus een stop in de schaduw van Battery Park.
We zijn de koelte van het national museum of the American Indian op gaan zoeken, een mooi museum over de geschiedenis en gewoontes van de Indianen.
Hierna wilden we graag naar het vrijheidsbeeld, maar door de Hurricane Sandy is er veel kapot gegaan en we kunnen de eilanden niet bezoeken, wel kunnen we een uur durende vaart door de haven en langs Ellis Island en het Statue of Liberty. Overigens door heel de stad heen zijn werkzaamheden door de schade van Sandy.
Op de valreep nog naar het Joods Museum, ervoor stikt het van de politiewagens dus helemaal gerust zijn ze er niet op, een mooi beeld van de Joodse geschiedenis in een prachtig gebouw, mooie exposities ook, zeker de moeite waard.
Nu een stukje richting WTC lopen, daar nog even in de Wintertuin een lekkere Citroenlimonade gedronken, goed tegen de dorst. We hebben een drukke dag achter de rug en We lopen ook zo nu en dan langs een hondenuitlaatplaats en her en der door de stad heen een overvolle kinderspeelplaats. Zo zien we dat er gelukkig ook kinderen in deze stad wonen.
Er rijden veel Toyota taxi's (geel) dit zijn hybride auto's dus hier ook druk bezig met het milieu, en her en der door de stad ook wat groen en perkjes met bloemen. Nog een rondje gelopen om de drukte van de metro te vermijden (dit lukte helemaal niet) over Broadway en toen de metro terug, echter op het station veel politie, leger en wat blijkt er is een verdacht pakketje gevonden, we konden zien dat het uiteindelijk niets bleek, we stonden er vlakbij, wat nou als het wel iets was?????
Nog een stuk pizza gegeten en nu weer lekker op de kamer, douchen en op naar de dag van morgen!

Tot straks,
M&M

• 23 Mei 2013 - 19:15

Vama:

Nou nou er is toch heel wat te beleven en indrukken op te doen daar in de USA.

Maar was er ook ergens wl een gezellig terrasje ?
    Want dat gesjok door zo,on stad zou me moe maken.

Graag tot hetvolgende verslag.Hier koud,ca 5 gr.

Groeten vama