4-9-2014 op weg naar Augusta - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 4-9-2014 op weg naar Augusta - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

4-9-2014 op weg naar Augusta

04 September 2014 | Verenigde Staten, Augusta

We moeten vandaag een groot deel van de dag rijden maar hebben besloten onderweg nog het nodige te gaan bekijken. Inmiddels ben ik of allergisch of snip verkouden van de airco, Marcel hoest zich een ongeluk.

We rijden eerst nog ff in Savannah naar een Botanical Garden, had me er heel wat van voorgesteld, maar een beetje kleiner dan gedacht en we reden er bijna aan voorbij. Het was best mooi maar alles zou volgende maand nog mooier bloeien werd ons verteld, in gedachten zijn we erbij!!
Daar in gesprek geraakt met een van de medewerkers/vrijwilligers. deze man was net terug van een reis London en hij vertelde dat een van de vrijwilligsters in de Botanical Garden uit Nederland kwam. Zij was 30 jaar geleden geëmigreerd uit Nl naar de VS.

Gisteren wilde we nog even naar een begraafplaats (Bonafentura)waar lokale bekenden zouden liggen, maar we waren net te laat, dus vanmorgen maar ff langs gegaan. deels een Joodse begraafplaats, mooi om te zien en erg groot. Je kan er gewoon met de auto rondrijden, om naar de plek te gaan waar je wilt zijn. Helaas waren we er net toen de regen met bakken naar beneden viel, je zou zeggen het wordt er wat koeler van maar zodra de regen voorbij is, is de hitte er ook weer!

Toen toch maar de reis begonnen naar Augusta, en onderweg gestopt bij old fort Jackson, een fort wat Savannah bewaakte want daar was het te doen, wat betreft handel!
Er was nog een stel, die gingen daar over een maand trouwen, wat een prachtige lokatie. We kregen uitleg van een confederate soldaat over al de kanonnen die daar stonden en Marcel heeft nog hard moeten werken om het onderstel van een kanon te verwisselen, ze werden soms te heet of door de klap naar achteren ging ie na meerdere keren kapot, het was een heel karwei. Nog naar het afschieten van een musket en een klein kanon gekeken, hij deed dat allemaal in de tijd van toen. Erg interessant, even nog rondgekeken en toen verder richting Augusta. Wat een belevenis.

Onderweg bijna in Augusta nog gestopt bij een park wat in de Civil war is gebruikt om de Noordelingen gevangen te zetten Kamp Lawton, op het toppunt zaten er ongeveer 10000 man, er gingen er natuurlijk veel dood aan yellow fever en dissenterie. Een mooi park, maar helaas was het museum gesloten:( Wel nog in het park alligators en schildpadden gezien. houdt afstand en niet voeren staat er uitgebreid op allerlei borden, ze zaten in een prachtige vijver)
en dat hebben we dus ook maar niet gedaan.
Ook hier weer regen maar dat was snel voorbij en ja we zijn geen watjes!
Tijdens een wandeling naar de wallen rondom het kamp in het park nog een groot hert met gewei gezien wat ons bijna omver liep. al met al een mooie natuur-dag en een mooie route door het platte land van Georgia.

Een super hotel geboekt, en dat was zo tot nu toe het beste, The Western Inn. Effe opfrissen en dan is het wel tijd om ergens iets te gaan eten, want dat blijft toch wel wat apart of speciaal om overal de hamburger ketens, pizza hut, Wendy's, taco bell, enzovoort enzovoort te zien. Ik heb nog maar 1 hamburger op en Marjon nog geen. Maar vanavond maar weer eens kijken wat er in Augusta te krijgen aan eten.
We eindigen bij het Texas Steakhouse, wat een super tent, je kent het wel western, pinda's doppen en alles op de grond gooien, en lekker eten.
We ontmoeten daar ook Stacey en Kevin, Marcel kwam met ze aan de praat en uiteindelijk een uur mee gesproken over van alles en nog wat. In Amerika werken ze 12 uur, met een onbetaalde pauze van 30 minuten en 2 pauzes van 15 minuten. Is het druk kunnen ze ook nog zeggen dat je moet blijven dit betekend dan 16 uur werken met dezelfde pauzes.
Vakantiedagen wow das niet veel, als je een jaar ergens werkt krijg je 40 uur! Wat hebben we het in Holland dan toch luxe. We houden contact!

Rond half 11 retour, ik nog zoeken naar een hotel bij Atlanta, hartstikke moeilijk, uiteindelijk belanden we in een Motel 6 hotel, niet al te best maar ook niet al te duur,

Welterusten
groetjes