12-9-2014 Pensacola - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 12-9-2014 Pensacola - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

12-9-2014 Pensacola

12 September 2014 | Verenigde Staten, Tallahassee

We beginnen de dag met een lang zal ze leven voor mijn broer die in California is, hij is jarig! Nou Lou van harte en maak er een mooie reis van!

Vanuit Fairhope eerst maar eens even langs het Naval Aviation Museum, op een marine basis, in Pensacola. Echte controle van paspoorten en een toestemmingsbewijs dat we de basis op mochten.
Je merkt dat alles weer groot is hier. komen we op de basis aan moeten we eerst nog een paar kilometer rijden voordat we het museum zien.
Een super mooi museum met veel geschiedenis. Een tour gedaan met een bus, naar de flightline. De chauffeur is een veteraan vlieger, en dat merk je. want hij draaft soms een beetje door met info over de vliegtuigen. Wel mooi om te zien. Een UH bell, die medical vluchten deed in Korea, maar ook het enige vliegtuig wat na de 9-11 aanslagen in de lucht mocht in de VS, om de honden zoektroepen te brengen naar new york stond er.
Verder veel geschiedenis, ook over Korea, Vietnam, WO1, WO2, Afghanistan, etc. Ook een vliegtuig van de president die er natuurlijk nog in zat...

Na een lunch in het restaurant, wat meer leek op een crew room van een vliegend squadron(ja ik voelde me er dus helemaal thuis), dit was het oude cafe uit de Filipijnen, ze konden het krijgen en hebben alles uniek gelaten zoals het was, erg gezellig ook! Daarna heeft Marcel nog even 200 mijl gereden naar Tallahassee. Onderweg op de basis nog een heeeeel grote begraafplaats gezien met alle gevallen militairen in de verschillende oorlogen, indrukwekkend.
Langzaam aan naar komt Orlando weer in zicht om weer naar huis te vliegen.

Mooie dag, met een mooi museum, en o ja het is weer mooi weer hier in Florida, warmer dan in Missisiipi en Alabama, echt een heel verschil.
Maar dat is het volgens mij in Nl ook.
We halen bij Wallmart een heerlijke salade en een lekker toetje, omdat we vanmiddag ook al een hele lunch hebben gehad.
Ik ben effe mijn foto's aan het bijwerken en mijn dagboek, Marcel ligt al op een oor. Het onweert hier nu al enige tijd flink, houd ik niet zo van dus zo maar lekker slapen!

Welterusten,
Groetjes