13-09-2014 Crystal River - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 13-09-2014 Crystal River - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

13-09-2014 Crystal River

13 September 2014 | Verenigde Staten, Crystal River

Vandaag van Tallahasee een klein stukje rijden, zodat de route naar Orlando iets korter is.
We rijden even de stad in want Tallahasee blijkt de hoofdstad van FLorida te zijn, dus ff het State Capitol bezocht, erg mooi die oude gebouwen. Het Vietnam memorial, wat rond gelopen er was een regenboog run daar, erg grappig!
Door naar mijn grote wens, Wakulla springs, en wat was het de moeite waard.
Het was warm, dus we hadden er kunnen gaan zwemmen maar we hebben de boottocht gemaakt door de natuur en de springs. We hebben veel krokodillen, Manatee's, op zijn Nederlands zeekoeien een uitstervend ras, schildpadden en heeeeeeeeeeeeeeeel veel vogels. En wat een schitterende natuur.
De spring zelf is op een ondergrondse rivier, op zijn diepst is ie 130 feet, weet even niet hoe diep dat op zijn Nederlands is?
Het was een prachtige, indrukwekkende tocht over de rivier onder leiding van je geloofd het niet...kapitein Bob.
We eten wat in de lodge daar en rijden dan door naar het kleine Crystal River, met zwembad. Dat was niet nodig, donkere wolken boven het dorpje en regelrechte stortbuien, wouw!
We eten wat in een bbq restaurant, en maken ons klaar voor de tocht naar Orlando.

Welterusten,
Marjon