3-9-2014 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 3-9-2014 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

3-9-2014 Savannah

03 September 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Hoi allemaal,

De link van de foto's werkte niet geloof ik, komt ie nogmaals:

hopelijk lukt het nu!

Een dagje Savannah,
een mooi stadje met veel rijkdom en oudheid. We namen wederom een rondtour met zo'n hop on hop off bus. Dat werkt gewoon goed. Gelukkig was het niet zo warm, maar weer iets van 35 graden. Met zo'n rondtour kom je zo'n beetje overal op de belangrijke plekken in de stad. Zo ook bij een hele oude school nu een museum maar het valt nog steeds onder het schoolsysteem. Hier leer je nogal wat over de geschiedenis van Savannah en de bouw van het stadje. Met dank aan Steve Smith die de rondleiding deed. (www.massieschool.com) Massie Heritage center. savannah's Museum for History and Architecture.
We hebben hier geruime tijd doorgebracht. daarna weer in de bus en verder met de rond tour.

Gegeten hebben we bij the Lady and her sons. Een locale bekendheid, Paula Deen, deze dame is al jaren een tv kok en haar specifieke gerechten van het Zuiden smaken fantastisch. een fresh made lemonade en in dit geval een Chicken salade sandwich afsluiten met gebak. oeps daar gaat ons idee van gezond eten, maar wel ontzettend lekker, een stukje nog warm pecanpie en een chocolade taart, nogmaals heerlijk!!!

Rustig aan het stadje verder verkent met het park en gewoon een stukje lopen. Mooi om te zien dat Amerika ook meer is dan alleen de snelle steden met het idee dat alles om geld draait. Dit was gewoon een mooi oud stadje met vele oude monumentale huizen. Zeker ene bezoekje waard, dus wie weet komen we er nog eens, alleen niet deze vakantie.

Nog een ouderwets snoepwinkeltje bezocht, hier zag je hoe de ouderwetse toffee gemaakt werd, het snoep ging de hele winkel door en eindigde in een bak. We mochten natuurlijk ook proeven, ouderwets lekker. Het rook er ook erg zoet, ze hadden ook popcorn in alle smaken, daar ook vers gemaakt.

Het was niet ver rijden, dus bij terugkomst in het hotel, ff lekker uitrusten bij de airco, en vanavond maar weer eens wat gaan eten in de shopping mall. Als je van shoppen houdt is dit a holy land. overal shopping malls en die zijn tot 21 of zelfs dagelijks tot 23 uur geopend. Jammer dart we maar 1 koffer mee terug kunnen nemen. Ja Sketchers, Crocs, one dollar, het is daar echt niet normaal, je koopt gewoon zyrtec voor 1 dollar, ik betaal daar zo'n 15 euro voor.
Een salade ging er nog in, nog een stukje lopen en lekker naar bed, morgen door naar Augusta, we hebben de route omgegooid, we gaan niet naar Charleston, dat wordt te ver om, nu hebben we in de buurt van Elvis meer tijd.

De foto's zijn bijgewerkt dus kijk ff als je een interesse hebt in dit stadje.

groetjes

Marcel en Marjon

• 07 September 2014 - 17:52

Karin:

Heey Marjon en Marcel,

Leuk om de verslagen te lezen, helaas is de link wel goed maar zie je het scherm om in te loggen bij een mailbox. Helaas geen foto's maar dat komt vast goed als jullie weer in Nederland zijn.

Geniet van je tijd daar want hij vliegt om he.

Groetjes en knuffels van ons xx