30-08-2014 Houston we have a problem..... - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 30-08-2014 Houston we have a problem..... - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

30-08-2014 Houston we have a problem.....

30 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Titusville

Houston we have a problem. Ja ja dan weten jullie vast waar we heen gaan..
Lekker zwemmen, ontbijten en ff op de foto met de plaatselijke jetset limousines.
Vertrokken naar Kennedy Space Centre (KSC), zo'n 55 miles rijden, het beslaat een heel groot gebied, 220 vierkante mijl, en daarvan wordt slechts een deel door de NASA gebruikt. Ze hebben dus veel natuur en een heleboel diersoorten. We hebben vandaag ook verschillende schildpadden in het wild gezien. En rijdend langs het water zie ik tot drie keer toe een dolfijn, helaas steeds te laat voor de foto, wie weet gaan we nog zwemmen met....

Het is nog rustig als we bij KSC aankomen, we nemen eerst een bus waarmee we het gebied afrijden, uitgebreid de NASA bezocht dus we hebben van alles gezien, het lanceer platform, het hele gebied waar ze de verschillende raketten transporteerde naar de lanceer area's, etc.
Ze hebben verschillende musea, dus ja we hebben het vanaf het begin gezien, hoe de space shuttle tot stand kwam, ergens in 1969 was het eerste begin(idee) er al en dat duurde uiteindelijk 12 jaar, ze wilden een re-usable spacevliegtuig.
Space shuttle Atlantis is tentoongesteld en te zien, hij is opgesteld in een van de show's, machtig mooi, hij is 26 jaar gebruikt en heeft zo'n 30 vluchten gemaakt, ongelofelijk dat we hier zijn dat zou ik 5 jaar geleden niet gedacht hebben.
Je heb nog een memorial en een Rocket Garden, ook mooi om te zien.

O ja het is vandaag maar 100 graden Farhenheit, en dat staat gelijk aan 37.8 graden celcius, de voorspellingen kloppen dus niet helemaal, we doen het dus maar erg rustig aan! Marcel reed zelfs de 200 meter naar de receptie van het hotel met de auto. Ja je moet je toch een beetje aanpassen aan de Amerikanen, want ineens ben ik/zijn wij het de slankere mensen. In sommige passen ook wij twee keer.

Na een uitgebreid bezoek aan KSC zijn we nog even de Hall of Fame van de NASA en van de Politie in geweest. Opvallend bij de NASA is wel dat ze alleen de landgenoten laten zien, dus zowel Wubbo als Andre zijn er niet te zien. Hoe chauvinistisch.....
Trouwens Peter, de politie wordt hier ook voor de fiets getraind. Het Politie deel was erg indrukwekkend, een hele memorial voor de gevallen politiemensen, prachtig!

Na een klein stukje rijden zitten we nu in ons hotel, in Titusville, ff in het zwembad geweest en nu ff lekker luieren. Het is hier zes uur vroeger, dus voor jullie zo welterusten en wij gaan straks eens naar een steak restaurant. Ja ja nog steeds geen hamburger op, maar dat zou wel eens kunnen veranderen he Marcel.....
En inderdaad, ik een heerlijke sissling kipschotel en Marcel Hamburger, acht ja als het maar lekker is en dat was het....

Dit weekend is het labour day, dus gelukkig ons hotel in Jacksonville voor 2 nachten geboekt, en zo gaan we langzaam onderweg naar Savannah Charleston en Elvis!

Iedereen een goed weekend!

Groetjes,
Marcel en Marjon

• 31 Augustus 2014 - 09:31

Trudy:

Klinkt allemaal fantastisch...toch een beetje jaloers op jullie mooie ervaringen! Geniet er van!