29-08-2014 Every night in my dreams..... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 29-08-2014 Every night in my dreams..... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

29-08-2014 Every night in my dreams.....

29 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Ben ik weer dus gehaald, inmiddels hier 20:30 in NL 2:30

Beetje uitgeslapen, gelijk maar gaan ontbijten, want anders hangt het met de benen buiten bij het ontbijt. We printen even de papieren uit voor de volgende overnachtingen, hebben we maar geregeld want maandag is het Laborday dus alle Amerikanen hebben lang weekend.

We zijn begonnen in twee militaire musea in Kissimmee, eerst een klein lokaal museum waar vooral veel aandacht voor WW2 was, warbirds museum, er stonden met name veel vliegtuigen uit die tijd. En over de luchtoorlogen in WO2, Vietnam, Korea, etc. Erg interessant!

En daarna naar het net vernieuwde museum (dat waar we gisteren ook naar zochten, nu via folder bij Warbirds gevonden), het museum of military history. Toen we aankwamen kwam er ons al een sergeant tegemoet en hij stelde zich ook zo voor, sgt McCloud. Ja dan begrijp je wel dat Marcel het niet kon nalaten om zich ook als militair voor te stellen. die had hij niet zien aankomen zei hij. Mooi museum, we hebben uitgebreid het museum gezien maar ook ff bij gekletst. Ook nog met een Vietnam veteraan, Paul Buck. Met name Marcel was niet weg te slaan, maar op een gegeven moment moet je toch maar gaan.

Grappig we reden op de terugweg naar Orlando langs het hoofdkwartier van Tupperware, daar is ook een museum, dus dat wordt het misschien wel over 3 weken...

En om een stukje geschiedenis te updaten hebben we de Titanic bezocht, een mooie tentoonstelling, met echte artefacten van de Titanic, mocht je iets willen kopen wat afkomstig is van de Titanic dan ben je strafbaar, behalve een stukje kool wat gebruikt werd voor de ovens, kost maar 45 dollar en je moet bijna een vergrootglas gebruiken(maar dan heb je ook iets) o ja hoeveel schoorstenen werden er gebruikt van de titanic?? Wij wisten het ook niet, maar het zijn er 3, de vierde(de achterste) zat er op voor versiering. vier schoorstenen ziet er nu eenmaal beter uit dan drie.

Daarna op advies van mijn collega Monique T. gaan eten bij sizzling. Goed lunchbuffet gehad, ook hier komen ze met refill's das wel ok met deze hitte! En of je het gelooft of niet, tot en met vandaag hebben we nog geen hamburger gegeten, maar wel al een paar keer salades. Ja het kan, er zijn hier zelfs Amerikanen die de fiets pakken in plaats van de auto. Ze bestaan dus echt:).
Het weer werd minder, donkere wolken over Orlando... dus ipv een potje golf gaan we naar Wonderworks waar ze vele experimenten laten zien, we hebben de windkracht van een orkaan doorstaan, snelheid 74 mile per uur, een aardbeving met de kracht 5.3 op de schaal van Richter(dat is trouwens een Amerikaan) en nog vele andere dingen zoals op hoogte aangelijnd over smalle balken en touwen lopen(three story ropes course challenge), helaas blijk ik niet zo'n durfal te zijn, dus weer naar beneden, Marcel heeft het kwartier volgemaakt, stoer hoor!!
Deze attractie beëindigd met een 4D film, waarin we zo ongeveer alle gevaren hebben doorstaan die er maar kunnen gebeuren, en nog overleefd ook nog:)en zonder de vloerbedekking te bevuilen!
We kwamen op de terugweg nog een Harley Davidson winkel tegen, ondanks wind en komend onweer toch effe naar binnen. Mooie motors en leuke kleding maar erg duur. Marcel heeft toch nog een leuke spijkerbroek (oh sorry jeans natuurlijk), op de kop getikt. Marcel vroeg nog of hij bij de broek een gratis motor kreeg, maar net niet (er even op zitten mocht wel)!
Dus gezien het weer iets gezocht wat binnen was......de Florida Mall. Met winkels als Sketchers, FlipFlop, Crocs, US Polo, etc. Hier ook gezond een salade gegeten, mocht ook wel na dat heerlijke buffet van de middag!
De shopping mall blijft toch leuk en we hebben toch ook weer het eea gekocht, kleding en ik natuurlijk schoenen (helaas geen Crocs), geweldig, dat zien jullie wel als we terug zijn!

We gaan morgen overigens richting Kennedy Space Centre, astronauts hall of fame en de American Police Hall of fame, lwaarna we een beetje het binnenland in gaan, en het zou wat minder warm worden als nu 94 graden Fahrenheit, ben benieuwd.

Groetjes, wij gaan nu(half tien 's avonds) met de voetjes omhoog zitten.

M en M