Der vierte tag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Der vierte tag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Der vierte tag

26 Juli 2012 | Duitsland, Berlijn

Weer een dag in de hitte overleefd.
Blijkbaar is het in Nederland net zo warm.
Vanmorgen na een goed ontbijt met de S 75 richting Pankow, om het stasimuseum te bezoeken, maar helaas ligt het niet daar waar het zou moeten liggen. Typisch de Stasi, altijd onvindbaar maar ze zijn er toch:)
Morgen poging nummer 2
We zaten wel ver Oost Duitsland in, dat dan weer wel. hoge flats, grauw en grijs.
Hierna met de S Bahn terug naar Alexanderplatz voor de TV toren, de wachttijd was meer dan 1 uur na aankoop van de tickets. Vonden we toch wel erg lang, dus maar naar Starbucks voor koffie met iets te lekkers.
Te voet naar het DDR motormuseum, mooie moters, allerlei merken en opvallend niet boven de 350 cc.Mooie scooters.
Hierna richtind de Rosenstrasse, vrouwenopstand in WW2.
Nog even de Marienkirche en het rote Radhaus bezocht en Marjon nog ff met de voetjes in de fontijn.
Even wat koels op hoogte gedronken, Humboldt forum. 360 graden panorama.
Vanaf hier zagen we het DDR mueseum, dus dat ook nog maar even bezocht, Leuk en interessant om te zien hoe ze vroeger in de DDR leefde, erg druk en de foto van Eric H komt er aan pa!
Nog eens tukje gewandeld en daarna met de U Bahn naar het hotel.
's Avonds richting Angela's werk, bij het vertrek was er commotie in het hotel naast ons. Er hing iemand aan de reling op 5 hoog. Brandweer, politie en ambulance waren of al ter plekke of kwamen met loeiende sirenes er aan.
Vreemd om zo iemand aan de reling te zien hangen( in zijn zwembroek) Hij werd vastgehuden door eerst 2 vrouwen daarna de politie. Veel konden we niet doen en wachten tot hij valt is nou ook niet meteen een prettige gedachte. Dus zijn we maar verder gegaan.
Bij terugkomst later op de avond geen bijzonderheden meer dus nemen we aan dat hij heel en levend beneden is gekomen(met hulp van de brandweer)
Bij de Reichstag aangekomen konden we zo naar binnen omdat we ons hadden aangemeld. Nog even een latte gedronken in het restaurant bovenop de Reichstag. Angela was niet aanwezig. Mooi uitzicht en een prachtige zonsondergang gezien.
Nog even een bezoek gebracht aan het Russische monument voor de gevallen Russische militairen in WW2. groot en indrukwekkend.
Hierna langzaam naar het hotel via de Brandenburgertor. Die staat mooi verlicht te zijn zo in het donker.
Op naar de laatste dag voor vertrek.

Groetjes

M&M

• 27 Juli 2012 - 09:17

Wilma :

Heey m&m,

Ondernemende dagen. Ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes en goede reis terug.
    Wilma.

• 27 Juli 2012 - 14:30

Leuk Te Lezen:

Hoi Marjon en Marcel,

WAt leuk te lezen wat jullie allemaal beleven daar in het verre oosten, geniet de laatste dagen nog van elkaar en we zien elkaar snel

Groetjes
    Karin en Ron en de kids

• 27 Juli 2012 - 20:48

Ary:

Wat een goed gedetaileerde verslagen,prima We genieten ervan......veel groeten vama