Dag drei - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Dag drei - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Dag drei

25 Juli 2012 | Duitsland, Berlijn

Vandaag na een goed ontbijt vertroken met de U bahn naar het Olympische stadion. Indrukwekkend gebouw, zeker als je weet wat daar is gebeurd. Herta BSC heeft er een mooie thuishaven. nog wat meer van de Olympische gebouwen gezien. we zijn beiden nog in de klokkentoren geweest. Dan zie je wel van die hoogte dat Berlin een groene stad is.
hierna in de warme zon richting de zitadelle in Spandau gegaan. mooi maar is niet meteen een must. Vooraf nog even wat zonnebrandcreme gehaald(factor 30) voor Marcel.
Trouwens Marjon staat wat vaak op de foto met een of andere berlijnse beer. Dat gaan jullie nog zien.
Intussen was het middag en waren we op weg naar onze cirkelbus om nog eens ff een stukje Berlijn te zien. De zon pal op ons hoofd want het is een cabrio bus.
uitgestapt bij het Sony centre, bij het eerste terras werden we(en niet alleen wij) volledig genegeerd door de bediening, dus maar een ander terrasje 10 meter verder gepakt. Marjon aan de Paulaner weisses bier en Marcel aan een tonic en een ijsje:)
Het holocaustmuseum(steleveld) al die duizenden blokken beton(19000m2 en 2711 blokken) blijft indrukwekkend, en er is ook nog een museum onder. Gratis entree, en weer door een metaaldetector(ja ze zijn wel voorzichtig) De Duitsers doen er veel aan om de geschiedenis in beeld te brengen.
te voet verder naar de Brandenburger tor en nog even een visa gescoord voor de DDR(je weet nooit he waar het goed voor is)
De U Bahn naar het hotel, onderweg bij een of andere Aziaat noedels met kalkoen meegenomen en dit hebben w eeven lekker op ons balkom opgegeten:)
Nu ff uitrusten, Marjon straks het koude bad in en vanavond nog ff op de Ku dam aan de wandel.
Foto's komen asap.

Groetjes M&M

• 26 Juli 2012 - 12:37

Diana Jacobs:

Hoi M&M,

leuk verslag, mooie foto's.
    Geen beer gevonden in de foto's maar die zal nog wel komen vermoed ik :-)

Gr Jack en Diana

• 26 Juli 2012 - 15:55

Anne:

Hoi leuk om te lezen wat jullie doen! Veel plezier samen, groetjes van ons