Het vertrek 23-07-2012 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Het vertrek 23-07-2012 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Het vertrek 23-07-2012

23 Juli 2012 | Duitsland, Berlijn

Om half twaalf vertrokken we vanuit Amersfoort met de internationale trein richting Berlijn, koffers en rugzakken gevuld. Voldoende proviand mee en goed gemutst, al was Marjon wat slaperig, rechtstreeks vanuit de nachtdienst op weg. De treinreis ging vlot(airco mocht ietsje hoger staan) kwamen we om tien voor half 6 's avonds aan op Berlin Haubtbahnhof. Tickets gekocht voor al het openbaar vervoer, hop in de sbahn op weg naar Halte Tiergarten. Uitgestapt, klein beetje de weg kwijt en daardoor maar even aan en local(Een Berliner) gevraagd waar de Fasanenstrasse was. En binnen no time kwamen we aan bij ons hotel. 1ste indruk is goed, we zitten 4 hoog(er is een lift, maar we pakken stoer wel gewoon 8 trappen!!)en voor Marjon, we hebben een ligbad.
's Avonds nog de Kurfurstendam op om eens lekker te gaan eten. Mooi restaurant, maar beetje duur. goed en lekker gegeten, nog ff de dam over geweest als een echte toerist. Beetje indrukken opgedaan en alvast wat voorbereidende ideeen om morgen de dag goed te beginnen.
Beetje vroeg naar bed, ma een 6 uur durende treinreis.