Pembroke - Reisverslag uit Pembroke, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Pembroke - Reisverslag uit Pembroke, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Pembroke

31 Mei 2013 | Canada, Pembroke

Hoi allemaal,

Vandaag een dagje rijden, naar Pembroke, waar de vrienden van Marcel wonen. Marcel kent Chris al 11 jaar, vanaf zijn Bosnie uitzending, ze zaten er samen, dit is inmiddels de 3e keer dat Marcel hier is.
We sliepen in een Comfort Inn, echter het ontbijt was niet zo comfortable, het was in een gastenkamer, dus bil aan bil. Wel lekker, brood, fruit, yoghurt en wafels, wat wil je nog meer!

We moesten zo'n 360 km rijden, echter het was een prachtige omgeving, vol met meertjes, bos en prachtige uitzichten. We hebben 1x gestopt, het was erg warm 38 graden, bij een diner, zo'n louche tentje waar jagers en vissers hun spulletjes kopen. De tosti was echter goed te eten.
Onze tomtom doet het helaas niet alleen op de grote wegen, dus het was effe zoeken in Pembroke, uiteindelijk waren we er rond 15 uur.

Mooi groot huis, veel land eromheen, maar mensen zeggen wel eens wat van mij maar hier................ Ach ja wat wil je met 6 kinderen.
Het zijn leuke kinderen, de jongste Efhram is 4 jaar en doet geheel zijn eigen zin. Christopher en Keefer zijn wat ouder en dan heb je nog Novena, Keely en Tealia, dit zijn de oudsten.
Het is in de middle of nowhere, dus ik ben al goed te grazen genomen door de muggen, niet aan gedacht!!!
Er zijn ook nog 2 dolle honden in huis Cookie en Oreo, wat een druktemakers, ze likken en rennen wat af in huis.
Een heel issue, ze poepen wel eens bij de buren, dat hebben ze 2x gedaan en deze hebben er foto's van gemaakt, de volgende keer maken ze er werk van??? Je gaat toch niet op de loer liggen om foto's van poepende honden te maken?????

We hebben lekker gegeten, een gehaktschotel, we kregen ook nog wat leuke cadeautjes en we hebben onze tas vol ook maar afgegeven, met dank aangenomen met name door de kinderen.
We gaan naar een geld inzamelingsactie voor de school waar de kinderen zitten, allerlei spelletjes en ik doe met Christopher de Cakewalk (een soort stoelendans op nummers, ze trekken een nummer na het stil staan en als je op dit nummer staat mag je een taart uitzoeken, stond Christopher er toch op, hij koos voor een knal gele met smarties. Achteraf een super goede keus, chocolade cake met vanille......jammie!

We doen nog wat spelletjes en gaan terug naar huis, Chantelle vergeet haar dochter, wat wil je met 3 van die druktemakers.
Het komt allemaal goed, als we binnen zijn begint het te waaien en onweren, vreselijk, het duurt echter maar even en het blijft warm.
Lekker kletsen en rond 23 uur naar bed, we slapen in de kamer van Chris en Chantelle, waar slaapt Chantelle... op een twijfelaartje met 2 zoons, ik voel me een beetje opgelaten.
Heb overigens na lange tijd weer eens een Breezer gedronken, lekker, we hebben gelijk uitgelegd wat Breezer meisjes zijn in Nederland, dat kennen ze hier niet.

Welterusten en tot morgen.

• 01 Juni 2013 - 21:49

Wilma:

Klinkt gezellig ! Gelukkig hebben jullie het gevonden , valt niet mee zonder goed werkende tomtom!

• 02 Juni 2013 - 07:26

Anne:

Hoi Marjon en Marcel
    Net bijgelezen wat jullie allemaal hebben gedaan afgelopen 2 weken! Van heel veel regen naar heel heet zo te lezen en een fink stuk aan het rijden door Amerika. Wat zijn jullie veel aan het doen zeg! En kunnen jullie straks geen McDonalds meer zien. Balen van de GPS moeite maar met hoofdwegen kom je ook wel een eind. Ik lees jullie verslag met veel plezier,
    goede reis verders, liefs van Anne

• 03 Juni 2013 - 21:27

Vama:

We hopen dat het weer wat opgeknapt is. De voorspellingen lijken goed.Aan de verhalen
    zal het niet liggen,die zijn super en goed gedetailleerd.
    Gisteren de el.stoel bij je thuis neergezet.
    gr vama