De Canadese Niagara Watervallen - Reisverslag uit Oshawa, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu De Canadese Niagara Watervallen - Reisverslag uit Oshawa, Canada van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

De Canadese Niagara Watervallen

30 Mei 2013 | Canada, Oshawa

Na een wat zoetig ontbijtje, vertrekken we rond 9 uur richting Canada, wat ben ik benieuwd hoe de falls er daar uit zien.
Volgens velen is de Canadese kant de mooiste kant, en ik moet zeggen dat ik dat ook ervaren heb.
Het parkeren gaat hier makkelijk (zouden ze in Nederland ook moeten doen), creditcard in de automaat, je kentekennummer invoeren en 8 uur voor 5 dollar parkeren.
We lopen naar de falls en inderdaad vanaf deze zijde kijk je ze recht aan, je ziet het water met al zijn kracht naar beneden storten. Het is prachtig. Het is er zo rond 930 al best druk met name veel Chinezen/Japanners.
We gaan met de boot naar de falls kijken, met de Maid in the mist, nou dat is letterlijk zo. Je krijgt een poncho aan, maar ondanks dat wordt je zeiknat, he Marcel!! Wel super om mee te maken, je ervaart dan echt de kracht van de waterval.
Stukje in de superhitte ('s avonds lezen we dat het 38 graden was) gewandeld, met zicht op de falls, we hebben ze van alle kanten bekeken. Bij Tim Horton's, voor een aantal mensen een begrip, koffie gedronken, en voor we de falls verlaten willen we ook nog een ijsje, weten wij veel dat ze die hier afwegen, dus voor 8 dollar maar genoten van een intens lekker ijsje, in het centrum nog wat rondgelopen en toen naar de Botanische tuin gereden.
Er was daar ook een Butterfly tuin, zodra je binnenloopt, vliegen er honderden vlinders om je heen, allerlei soorten en maten, ik vond het prachtig. De tuin zijn we met vele stops op bankjes doorgelopen, even staan kletsen en wat blijkt hier in de tuin werkt een Nederlands meisje, een soort uitwisselingsstudente, helaas was ze er niet (koffiepauze??).
Nog een heerlijk soepje gegeten, en toen zijn we alvast maar richting Toronto gereden, dan hoeven we morgen minder ver.
Het is wel weer effe wennen want in Canada is alles weer in kilometers. Wat blijkt onze gloednieuwe tomtom doet het niet al te best in Canada, hij kent alleen de grote wegen dus ergens bij de pomp maar een kaart gekocht, dat werkt ook nog steeds.
We belanden (met enige moeite) in het Comfort Inn in Oshawa, lekker relaxen, de boel weer een beetje bijwerken en morgen op naar Pembroke waar de vrienden van Marcel wonen.

groetjes M&M

• 31 Mei 2013 - 14:50

Marcel:

we hebben er zin in. En de falls en de vlindertuin waren idd erg mooi.
    xxx

• 31 Mei 2013 - 20:54

Vama:

Wat een volledig verslag.Prima.Voorzichtig hoor.gr vama

• 31 Mei 2013 - 21:18

Trudy:

He zus en zwager

Wat lijkt me dat een prachtige dag geweest.......fantastisch. Krijgen we nog wat foto's te zien?

• 31 Mei 2013 - 22:06

Wilma:

Super mooi die falls ! Bij het dagboek van marcel staan hele mooie foto,s ! Leuk dat jullie met die boot zo dichtbij konden komen !