6-9-2014 CNN/Coca-cola en Martin Luther King - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 6-9-2014 CNN/Coca-cola en Martin Luther King - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

6-9-2014 CNN/Coca-cola en Martin Luther King

06 September 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag maar eens echt de toerist uitgehangen. Klein stukje rijden naar de stad en omdat het weekend is je auto parkeren voor slechts 20 dollar!! We doen eerst een tour bij CNN, een groot gebouw en we hebben een beetje achter de schermen kunnen kijken waar al het nieuws vandaan komt met name 7 als ik het goed heb zend uit wereldwijd. Mooi om te zien en indrukwekkend, er werken daar toch 9000 mensen. We zien ook eens hoe het werkt met groene en blauwe doeken, als je die hebt, zie je bepaalde zaken niet meer, het kan dus zo zijn als jij een groene doek omdoet, je in beeld alleen je gezicht ziet! Grappig!

We liepen door de olympische tuin, in de fontein met de vijf ringen speelden kinderen en volwassenen het was er ook warm genoeg voor!
Er was ook een evenement met Oprah, er gingen echt vrachten vrouwen naartoe, hebben haar helaas niet kunnen ontdekken!

Het moest er van komen, Coca Cola tours. We weten nu wie Coca Cola heeft uitgevonden, en wat maken ze er een show van, met name om de geheime formule heen! In alle landen op de wereld behalve 2 is Coca cola te krijgen, en welke twee landen zijn dit??? ......................................Noord Korea en Cuba. Mocht je daar naar toe gaan dan helaas pindak....
We hebben van allerlei shows en tentoonstellingen gezien, en natuurlijk ff geknuffeld met de Coca cola icebear. Ja ja als we er dan toch zijn.....
En uiteindelijk voor je weggaat kun je allerlei verschillende frisdranken proeven die coca-cola maakt er zijn wel zo'n 65 smaken die ze hebben. In elk wereld deel zitten ze, en verschillende landen hebben verschillende smaken. In Djibouti hebben ze lekkere frisdrank.

We besluiten ipv morgen gelijk maar het geschiedenis deel te pakken, Martin Luther King, en dit lopend te doen, echter als men je ziet met een kaart dan wordt je gelijk aangesproken, waar of je heen wil. Wij ook, door achteraf een dakloos persoon. We raakten hem niet meer kwijt, tot de site en ja hoor, toen vroeg ie geld. Marcel gaf hem wat maar hij vond dit te weinig, voor dat hele stuk, we zijn doorgelopen, maar hij maakte een hoop stennis. Niet echt heel prettig kan ik je wel zeggen!

Maar wat een site zeg, prachtig, overal hoor je hem via geluidsinstallaties, dat maakt indruk! We zijn bij het Martin Luther King memorial geweest, en ook bij zijn geboortehuis. Ze zijn de wijk erg aan het opknappen, verschillende standen moeten er kunnen wonen. Ook de kerk nog even bezocht waar hij zijn preek gehouden heeft.
Mooi om dit allemaal te kunnen meemaken, onderweg nog ff flink nat geworden van de regen. (en wie kwamen we weer tegen....., we zijn omgedraaid). Nog een softijsje gegeten, ja Wilma, hij was lekker maar die van Dupon zijn beter... Nu weer in het hotel. Straks gaan we op de kaart kijken waar de volgende ronde naar toe gaat, Elvis we are almost there.

Groetjes
Marcel en Marjon