27-8-2014 Het vertrek - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 27-8-2014 Het vertrek - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

27-8-2014 Het vertrek

27 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi allemaal,

Het was vroeg op om de trein te halen naar Schiphol (8:30), erg lastig zeker na een kort nachtje. Met de handen vol komen we aan op Schiphol en gelukkig zonder vertraging, gelijk de koffers maar wegbrengen, dat scheelt weer een hoop sjouwwerk. We zijn goed onder gewicht gebleven ondanks de vele tijdschriften, boekwerken en anderszins.
Effe koffiedrinken en ja hoor de calorietjes vliegen al in het rond want ja van al dat heerlijks lusten we ook wel wat. Elf uur is het al naar de gate, we worden helemaal gecontroleerd en ik heb de vliegreis licht gegeven van het röntgenapparaat.
Wat blijkt nou, onze vlucht zou om 12:30 vertrekken nu was het vliegtuig al te laat aangekomen, strenge security check omdat we een rechtstreekse vlucht hebben dus uurtje vertraging. De copiloot bleek een oud F-16 vlieger te zijn, dus Marcel ff kletsen.
Het vliegtuig was niet echt vol, dus veel mensen zijn aan het wisselen gegaan van plaats, wij zaten wel aardig dus blijven zitten. Arke is best goed maar al dat betalen voor eten en drinken onderweg is wel een beetje overdreven. Zeker als je het hebt over een vliegreis van 9 uur en 40 minuten (wel lang hoor, zeker zonder tv. Dus maar aan de tijdschriften, sudoko en last but nog least slapen!
17:05 plaatselijke tijd kwamen we aan, de mensen met kleine kinderen waren erg blij dat ze er waren. Nog door custums en de douane, duurt ook wel een tijdje gezien de vingerafdrukken en foto's. De auto bij Avis opgehaald, ook nog een verhaal, die stond op een ander vliegveld klaar, niet hier, gelukkig was het makkelijk om te zetten, voor het zelfde geldt sta je daar te kijken...
Onze TomTom deed het prima en een uurtje later kwamen we aan bij Days Inn Florida Mall, een hotel met ontbijt en een zwembad, wat erg prettig is gezien de temperatuur van ongeveer 31 graden, gelukkig niet benauwd.
Bij Wendy's maar een klein saladetje gepakt, nee geen burger... Stukje gelopen en toen maar gaan slapen inmiddels 21:30 plaatselijke tijd en 3:30 in Nederland. Wow als dat maar goed gaat.
Welterusten allemaal!!

• 29 Augustus 2014 - 06:36

Diana:

Wow mooi begin. Geniet ervan!

• 29 Augustus 2014 - 13:27

Marijke:

Ik ben ook ooit geland op Orlando, wat een gedoe bij de douane.
    Gelukkig kwamen jullie er door en nu een mooie reis!