10-9-2014 Op weg naar Jackson - Reisverslag uit Richland, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 10-9-2014 Op weg naar Jackson - Reisverslag uit Richland, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

10-9-2014 Op weg naar Jackson

10 September 2014 | Verenigde Staten, Richland

Een rustig dagje maken we ervan, ja het wordt weer tijd om naar Orlando af te dalen, dat brengt wat rij mijlen met zich mee. Het aftellen is begonnen helaas maar ja!
Vandaag ruim 160 mijl gereden, onderweg zo nu en dan eens gestopt. Onder andere bij een grote dam. Waar het water toch wel met enige kracht te voorschijn komt en waar veel vissers te vinden zijn en wat een vangst, goeie grote, denk goed voor de verkoop!
Onderweg op een rustplaats zoals een echte toerist beaamt, even wat gegeten en gedronken. We waren zowat de enige daar, maar wel met 24 uur per dag bewaking. Ja soms moet je ook werk creëren, want ik kan me toch niet voorstellen dat op een parkeer/rustplaats in Nederland 24 uur per dag fysieke bewaking aanwezig is.
Net voordat we bij ons hotel aan zouden komen in Jackson the state capital bezocht, het regeringsgebouw, in dit geval het oude. Waar deze part-time senatoren 90 dagen per jaar vergaderen en beslissingen nemen voor de staat Mississippi. (122 representatives voor ieder county 1 of voor grotere counties soms 2) mooi om eens te zien, allemaal erg oud. het gebouw stamt uit 1903. We konden nog net mee met de rondleiding, en natuurlijk weer van harte welkom geheten. Dat we uit het Verre Nederland komen om hier uiteindelijk een tour te doen. Thats amazing!!!
Veel marmer en met name nep, je kunt het herkennen aan de scheuren en het voelt minder koel aan! de hekken lijken van hout maar zijn van ijzer, prachtige plafonds, mooie senaat ruimten etc. we raakten niet uitgekeken. Er is ook nog een oud capitol, en het huis van de gouverneur van Mississipi, helaas hebben we daar geen tijd meer voor, misschien morgen?
Marjon is nu even sporten en ik zit te typen. Ondertussen houden we het weer in de gaten want her en der in the USA is het behoorlijk beroerd weer, zo ook in de buurt van Las Vegas waar mijn broer op vakantie gaat. Hopelijk hebben ze geen last van het wateroverlast?
Straks wederom lekker uit eten, gisteren voor 22 dollar bij de lokale chinees een heerlijk buffet gehad. Dus nu even kiezen uit de chinees, lokaal vis restaurant of de zo bekende vette hap. ach wat een keuzes. Het wordt de Italiaan, heerlijk ze hadden ook toetjes pizza en veel salade, erg lekker!

Groetjes en voor degene die nu nog wakker zijn, want volgens de computer is het nu 7:00 in Nederland, dus opstaan maar....

groetjes
Marcel en Marjon