25-01-2011 - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 25-01-2011 - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

25-01-2011

Door: marjonzwo2011

25 Januari 2011 | Nederland, Geldrop

Dinsdag 25 januari,

Er wacht ons weer een smoorheette dag (+40), we gaan vroeg op pad om hopelijk olifanten op te sporen. We zitten al om 7 uur klaar met de camera's in de aanslag bij de uitkijkpost aan het water. Helaas ze willen maar niet komen en ook de krokodil is nergens meer te vinden. We gaan 7:45 ontbijten, en dan is daar het moment supreme, de olifanten komen in optocht naar het water en wij vieren feest.

We gaan snel naar buiten om foto's te maken en dan retour naar de uitkijkpost, alwaar we nog meer olifanten kunnen bekijken een familie met 2 jongen en er blijven er 5 continue in het water staan naar ons te kijken. Een van de olifanten mist al zijn slachttanden, ze staan zich op hun gemak te baden, heerlijk om naar te kijken. We blijven ongeveer een uur kijken wat er allemaal gebeurt, voldaan gaan we dan weer op pad, terug naar Ouaga.

Na een wederom spannende terugreis (we schudden wat af deze dagen)drinken we in Po wederom een drankje en dan helaas start de auto niet meer, na al dat hotsen en knotsen geeft hij er de brui aan!!! Groot gelijk vinden wij. Voor 3 euro wordt de auto weer gestart met behulp van een andere accu. We hopen maar dat het goed gaat tot we thuis zijn!!

Gelukkig komen we om 15 uur weer heelhuids moe maar voldaan aan in Ouagadougoo. Nu echt even relaxen met een cup-a-soup en een frisse douche.

Morgenochtend nog een bezoek in het verschiet naar Soala, het laatste officiele bezoek, ben benieuwd hoe deze dag zal zijn, jullie horen het morgen
De dagen beginnen we af te tellen, het gaat nu wel heel hard,

Groetjes Marjon

• 25 Januari 2011 - 20:41

Anne:

Hallo Marjon. Zo te horen heb je leuk reisgezelschap bij je en ook nog handig. Het is vast wel schrikken straks in Nederland met alle gebouwen en mensen en ook nog somber weer. Joost zit lekker in San Francisco, daar is het 20 graden. Wat doe ik hier nog...Afrika is wel heel bijzonder. Joris haalt Afrika en Amerika door elkaar: in Amerika hebben ze 1 waterpomp... heeft hij weer iets opgevangen! Voordat je er dan achter bent waar hij het over heeft. Ondertussen ben ik gips aan het draaien/plakken/verhitten. Protocollen schrijven, uitleg geven, plannen. Lekker druk allemaal. En vooral op tijd naar bed maar zo vroeg als jullie red ik niet, wel stom hoor soms. Veel plezier nog en tot snel!

• 25 Januari 2011 - 20:47

Vama:

We blijven genieten van de verhalen.
    Wat een belevenissen.Wat een olifanten.Mochten de verhalen
    in "boekvorm" uit komen dan bestel
    ik hierbij het eerste exemplaar.

gr.vama