Aankomst in Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu Aankomst in Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

Aankomst in Hongarije

21 Juni 2015 | Hongarije, Boedapest

Hoi allemaal

Hier een klein verslag van onze reis door Roemenië!

Zondagmorgen vroeg op (en da was echt vroeg) om 5 uur, want het vliegtuig vertrekt om 8:40 vanuit Eindhoven. Dus om 5:30 in de auto, 2 uur van tevoren aanwezig zijn.
Koffers inchecken (32 kg mag je meenemen?), door de douane en dan maar aan de koffie.
Boarden en vertrek om 8:50 dus iets te laat. Er zouden 4 mensen met het vliegtuig gaan, wij drieën en nog iemand anders, tijdens de vlucht heel wat mensen de revue laten passeren die het zouden kunnen zijn, blijkt dat de mw. vloog vanaf Amsterdam, zij vloog pas om 14:30.
Na een goede, rustige vlucht arriveerden we op Budapest Airport, en werden opgehaald en naar ons hotel gebracht, Ibis Aero hotel. Prima accommodatie, konden gelijk de kamer in. Het ligt tegenover het metro station, in een kleine 20 minuten bereikten we het centrum van Budapest (12:45). De hop on off bus stond al te wachten en omdat we niet al te lang hebben die genomen om een goede indruk van de stad te krijgen. Het was lekker weer, zonnetje scheen maar ook wel een windje erbij!
Erg mooiehistorische route, die ons ook naar het centrale plein bracht met de vredeszuil. Daar lekker in het zonnetje ook een broodje gegeten, lekker door het park gewandeld en de tocht met de bus hervat. Bracht ons door Buda en Pest, erg mooie gebouwen. Om 15:45 waren we weer terug bij het beginpunt, lekker ijsje gegeten (hier durven we dat nog wel) en de metro teruggepakt. Bij aankomst bleek de bus ook gearriveerd te zijn, toch wel spannend, deze mensen reizen al 2 dagen met elkaar! Het bleek erg mee te vallen. Het gezelschap bestaat uit 32 mensen, meeste boven de 50 + dus wij (Marcel en ik) halen de leeftijd weer wat naar beneden.
Eten, borrel in de bar en lekker effe beentjes omhoog. Morgen is het weer vroeg dag, 7:00 uur ontbijt en 8:30 vertrek.
Dus maar lekker naar bed en tot morgen!

• 25 Juni 2015 - 13:38

Marijke:

Ik was vorig jaar in Budapest, mooie stad.
    Leuk om met jullie mee te reizen door Roemenië daar ben ik nooit geweest.
    Geniet van de reis.

• 25 Juni 2015 - 21:05

Wilma :

Hey marjon, je auto staat weer voor de deur !

• 25 Juni 2015 - 21:07

Wilma :

Ik bedoel in de vuurdoorn !