14-9-2014 Aftellen! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 14-9-2014 Aftellen! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

14-9-2014 Aftellen!

14 September 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal,
We zijn weer in Orlando.
De laatste paar dagen doen we het wat rustig aan. Afgelopen weken hebben we ruim 2550 mijl gereden, zo'n 5 staten bezocht en nu zijn we weer waar we begonnen.
Vanmorgen begonnen met het historisch Crystal River, erg leuk al die oude gebouwtjes helaas is het zondag en gaat alles later open. Het is erg opgevallen dat we hier ook een flinke bible belt hebben, soms in een straat wel 4 kerken naast elkaar, het is echt waar!
Marcel had nog een tweetal natuurparken uitgezocht, waaronder een archeologische site, een oude Indianenbegraafplaats , verschillende begrafenisplekken en ook een prachtig uitzicht bovenop de hoogste berg, we hebben ervan genoten en het blijft ongelofelijk mooi om die natuur hier te zien. Zeker met de zonnige temperaturen erbij.
Voor Orlando ligt nog het dorpje Winter Garden, erg mooi historisch, even in het treinmuseum geweest en en hele tijd staan kletsen met de dame in het historisch museum, zij had 2 jaar in de buurt van Muchen gestudeerd, ze had allerlei vragen over Nederland en alle problemen die nu spelen in de wereld, erg interessant. Het blijkt dat Florida het sinaasappel gebied was van Amerika, tot 1983 toen kregen ze te maken met vreselijke vorst, hierdoor zijn uiteindelijk bijna alle citrusplantages vertrokken. men leed verliezen en er was in de volgende jaren wederom vorst, dus verplaatst naar warmere gebieden!
Lekker gegeten, wat hebben we toch een regelmaat, ontbijt, lunch en diner, dat merk je wel!
Voor de laatste paar nachten hebben we hetzelfde hotel gekozen als de eerste paar dagen, het Days Inn, een net hotel, een heerlijk ontbijt, gym, zwembad erbij, wat wil je nog meer??
Wat dat ontbijt betreft moet ik zeggen is het hier in het zuiden beter gesteld met ontbijt in de hotels, dan vorig jaar.
We zijn nu aan het kijken wat we de komende dagen nog gaan doen.
Seaworld staat hier op dit moment niet goed in de PR kost ook maar ruim 70 dollar, ja de prijzen kennen ze wel hier op dit soort attracties.
Dus morgen waarschijnlijk een ontspannen dagje, wat shoppen (ja heb wat opdrachten, tot nu toe niet gelukt) en een museumpje bezoeken.
Nu effe zwemmen en een half uurtje cross trainen, jaja af en toe geef ik er toch maar aan toe!

Groetjes en tot gauw weer,
Marcel en Marjon

• 16 September 2014 - 18:27

Ilse:

Hoi Marjon en Marcel,

Wat hebben wij genoten van jullie reisverslagen, dat jullie hebben genoten maar ook zeker toe zijn aan een laatste paar dagen rust dagen geloven we wel!
    Wat hebben jullie veel ondernomen en gezien, het moet zeker een prachtige reis zijn geweest.
    Kom maar lekker tot rust deze laatste dagen!

Veel liefs van Ilse, Jasmijn & Emma