9-9-2014 Elvis - Reisverslag uit Senatobia, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 9-9-2014 Elvis - Reisverslag uit Senatobia, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

9-9-2014 Elvis

09 September 2014 | Verenigde Staten, Senatobia

Ja ja mensen, vandaag op heilige muziekgrond gelopen. Daar waar de rock en roll begon, Graceland.

Fantastisch om door Graceland te lopen, al word je wel een beetje gek van de toeristen, zoveel zijn het er. Je wordt met busjes bij de voordeur afgezet, ongeveer om de vijf minuten, kun je je voorstellen hoeveel mensen Graceland mansion in willen, het gaat dus de hele dag zo door!
Je komt er achter dat Elvis een familieman was, en erg veel deed aan liefdadigheid, bovendien dronk hij niet alleen water en een soortement gatorade, wist ik niet!

Elvis was ook excentriek, mooie auto's, voor die tijd, een fantastische TV kamer, paarden en paardenstallen en ga zo maar door. We hebben er de gehele ochtend doorgebracht in en om Graceland.
's Middags ook nog ff Memphis in geweest en een bezoek gebracht aan Sun Records. de allereerste plaat opname van Elvis is daar geproduceerd, en we hebben em gehoord:) Klonk toen al goed! Leuk om te zien en dat de studio weer gebruikt wordt en niet door de minsten bv.door mensen als Bono.

Nog ff Bealle street in geweest vol met rock en roll en blues tentjes ook bb king zit daar, mooie straat in Memphis, al zie je hier ook wel armoede. Er zijn toch veel Amerikanen die het moeilijk hebben. Met name in de staten Alabama en Memphis, vroeger de rijkste staten na de cicil war en afschaffen van de slavernij in verval geraakt.
Omdat we langzaam aan weer naar beneden, lees Orlando moeten, rijden we na ons bezoek aan Graceland een klein stukje om alvast weer uit Memphis te zijn, we zitten in Senatobia, een plaatsje waar ik tot gisterenavond ook nog nooit van had gehoord. En nu niet alleen ervan gehoord, we zijn er zelfs bij de Days inn. We zoeken een beetje de goedkopere hotels op, dan houden we wat over voor leuke dingen. Het zijn soms super hotels en soms super slechte hotels!
Morgen onderweg naar Jackson,

Groetjes
M en m

• 14 September 2014 - 20:40

Anne:

Hoi Marjon en Marcel
    Wat een leuk reisverslag toch telkens om te lezen en wat zien en doen jullie veel samen! Goede reis verder hoor