5-9-2014 James Brown/Laurel and Hardy day - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 5-9-2014 James Brown/Laurel and Hardy day - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

5-9-2014 James Brown/Laurel and Hardy day

05 September 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Ondanks dat Kevin en Stacey uit Augusta kwamen en zeiden dat er niet veel te doen was, toch maar het downtown Augusta gaan bekijken.
We begonnen in Augusta museum, en wat wij niet wisten en nu wel, is dat de hardest working man in showbizz hier is opgegroeid. En over wie hebben we het dan??
James Brown, jazekers. Een mooie tentoonstelling over zijn leven. 8 x getrouwd is ook niet niks, verder een mooi museum met lokale geschiedenis.
nadien even een leuke wandeling gemaakt aan de waterkant van Augusta. En lekker wat gedronken voordat we met James op de foto gingen. We werden erop attent gemaakt dat je ook via je telefoon en sms een foto kon laten maken, maar dat gaat met onze telefoons niet, jammer!

In de warmte vertrokken we naar het enige Laurel en Hardey museum in the world.
Het is echt waar, een heel klein museum wat wereld wijd bekend is, en wie is er niet mee opgegroeid? Hartstikke leuk en daarna nog even bij een van de vrijwilligers thuis geweest. Hij heeft een car museum in zijn garage gewijd aan de dikke en de dunne. Auto's op ware grote nagebouwd van hout, ze werden soms uitgeleend voor films, hier hebben ze bij sommigen ook in meegedaan. Mooi om te zien hoe creatief mensen kunnen zijn.

Om een uur of 2 toch maar doorrijden, we houden nog een tussenstop in een dorpje waar Alice Walker de schrijfster van het boek de colour purple heeft gewoond. En wie kent de film The colour purple van Steven Spielburg met oa Ophra nou niet?
Het is een mooi zuiderlijk dorpje, waar we ook nog eens in het museum terecht kwamen van Uncle Remus, wij kennen hem beter als broer Konijn van Walt Disney.
Een heel verhaal wat terug gaat naar de slaventijd. We werden verrast door de dame op leeftijd die in het museum stond. 74 jaar en ze kon de mooiste verhalen vertellen, niet alleen over uncle Remus, maar zij had vroeger James Brown, Tom jones, the Jackson 5 allemaal live gezien. haar oma is maar 110 jaar geworden. mocht je er ooit in de buurt zijn zeker langs gaan, zij raakt niet uit verteld, en wij niet uitgeluisterd. Om 5 uur toch maar vertrokken want we moesten nog dik 87 mijl rijden voordat we in ons wat bescheiden hotel Motel 6 terecht kwamen. Net voor Atlanta. Daar zitten we de komende dagen.
We genieten nog steeds, kijk af en toe maar op de link, de foto's zeggen genoeg.
We hebben hier bij het pompstation gegeten, daar hadden ze een soort buiten bbq staan met heerlijke dingen. De kip smaakte prima, morgen staat ie er weer.
Het is alweer laat en Marcel ligt al op een oor, dus de groetjesssss,

Marcel en Marjon

• 06 September 2014 - 20:16

Ary:

Groeten aan jullie allebij en neem ook de tijd voor een terrasje.

IRIS HEEFT OPGEPAST BIJ MIRANDA.