02-09-2014 Kingsley plantage en Amelia Island - Reisverslag uit Amelia Island, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 02-09-2014 Kingsley plantage en Amelia Island - Reisverslag uit Amelia Island, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

02-09-2014 Kingsley plantage en Amelia Island

02 September 2014 | Verenigde Staten, Amelia Island

Vandaag een flinke reis voor de boeg. Onderweg eerst maar eens een plantage bezocht waar vroeger nogal wat slaven moesten werken. Midden in the swamp weer natuurlijk, maar wel erg mooi om te zien. Foto's komen asap op het album erbij.Wat liggen die plantages toch mooi, helemaal in de bossen met prachtige aanrij lanen. Je kunt je op zo'n weg helemaal die tijd inbeelden. We kregen in het bezoekerscentrum nog een folder mee over Amelia Island, daar was een fort, erg mooi om te zien zei hij. Dat wisten we natuurlijk al, zouden we al naartoe gaan maar altijd fijn dat iemand aangeeft dat het ook de moeite waard is.

Onderweg erg mooie route langs allerlei prachtige huizen waarvan er vele vakantiehuizen zijn. Even bij het strand gestopt, (kunnen we toch zeggen dat we op het strand van Florida zijn geweest) wat was het water van de Atlantische Oceaan heerlijk van temperatuur, wat wil je met deze temperaturen (36-38 graden)

Daarna de auto in naar Fort Clinch, een mooi fort waar erg veel gevochten is en het ziet er nog erg mooi gerestaureerd uit. We kregen beiden een baan aangeboden, Marcel als soldaat (in het leger) en ik als wasvrouw.
Heel vervelend voor de mannen onder ons maar Marcel zou13 dollar per maand verdienen en ik 26 dollar( we zijn ergens in de jaartallen 1863-1870). Dus een militair verdiende minder dan wasvrouw. Uiteindelijk hebben we bedankt voor de baan, te warm... En nee het went nog steeds niet helemaal. We drinken ons suf aan de cola zero en allerlei andere frisdranken(light natuurlijk) want anders worden we nog dik(ker).
Het historisch centrum van Amelia Island is prachtig, we hebben er rondgelopen, prachtige oude huizen gezien,gekletst met de bewaker van het gerechtsgebouw en lekker gegeten.

Na de mooie dingen kwam dan toch eindelijk de rit van ruim 105 mijl naar Savannah. We vertrokken met veel zon maar onderweg we zullen maar zeggen over de grens bij Georgia, de meest mooie bliksem lichten en enorm veel regen. Nu een keer blij dat we geen cabrio hebben.Het bleef maar doorgaan.
Uiteindelijk zes uur lokale tijd in ons hotel aangekomen, beetje minder dan we zijn gewend, maar ach er is altijd een hotel wat het beste is en zo dus ook een hotel wat een stuk minder is. Dat is dan wel weer een stuk goedkoper. Er komen er nog genoeg, en we willen flink uitpakken als we bij Elvis zijn.
In de mall om de hoek lekker een klein hapje gegeten, wat rondgelopen (ja die kilootjes moeten er weet af) en nu de laatste hand leggen aan dit verslag, dan naar bed, morgen Savannah in!

Tot binnenkort!

ps: hier de link van Marcel waar hij iedere dag wat foto's op zet. mocht je interesse hebben!

• 03 September 2014 - 13:42

Rcel,:

Hoi Marjon en M

• 03 September 2014 - 13:44

Karin:

hoi Marjon en Marcel,

Nu hopen dat het wel lukt. De link in het verslag heb ik geprobeerd maar helaas krijg ik geen foto's te zien. Geniet van jullie tijd daar en lees met plezier jullie verslagen

Groetjes van ons allemaal

• 03 September 2014 - 19:43

Wilma:

Veel plezier !

• 03 September 2014 - 19:44

Wilma :

Link nog niet kunnen openen !

• 03 September 2014 - 23:02

Ary:

Prachtig verslag.We hebben dus geen vragen