28-08-2014 Het gevaar tegemoet - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu 28-08-2014 Het gevaar tegemoet - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van marjonzwo2011 - WaarBenJij.nu

28-08-2014 Het gevaar tegemoet

29 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi daar ben ik dan weer,

Een paar daagjes loop ik achter maar dat halen we wel weer in! Hier nu 18:44 bij jullie in Nederland 00:45 dus waarschijnlijk allemaal al op een oor.

De eerste dag na aankomst lekker even zwemmen om 7:00 uur, heerlijk want het is dan al warm. Denk al zo'n 28 graden. We rommelen nog wat en gaan lekker ontbijten, best goed, ze hebben ook havermoutpap, geweldig. We besluiten een Go Orlando pass aan te schaffen, dit moet digitaal, het lukt en we hebben er een voor 3 dagen. Allerlei attracties zijn dan gratis te bezoeken, waaronder Kennedy Space, Titanic, etc.
We gaan de voor ons grote attractie bezoeken Gatorland. Jaaaaaaa, het gevaar opzoeken. We hebben er erg veel gezien, ook een aantal albino's, apart hoor.
Wat shows gekeken en een ritje door het park gemaakt met een treintje, wandeling door de swamp gemaakt, zien we ook nog een slang. Ja ja ik kom ze echt overal tegen! Het was al met al een mooi park, niet druk en zeker iets wat we in Nederland niet tegenkomen (de vraag is of het mag zo'n park)?
We rijden door naar Boggey Creek, om met een moerasboot, op zoek te gaan naar wildlife. En ja hoor hier ook weer een alligator, een vrouwtje wat dicht bij haar nest (met vulling) zat en het wel liet horen dat ze het niet prettig vond dat we zo dichtbij kwamen, ze bewaakte het nageslacht met haar leven! Gelukkig geen stress aan boord. Het was warm dus de tocht over water met af en toe een plens water in je gezicht kwam goed van pas. We hebben ook nog allerlei vogels gezien en een adelaar van ver af gezien. Midden in het moerasgebied ook een boom, daar zaten allerlei roze dingen op, dit blijken slakken te worden, dit is de manier van voortplanten. Apart om te zien.

We zijn teruggereden via Kissimmee, vlakbij Orlando, nog een museum gezocht maar helaas was het afgebroken en we hebben het nieuwe niet kunnen vinden. Als surrogaat dan maar effe de walmart in, en we kopen ook nog wat....
Ik ga bij terugkomst in het hotel nog ff lekker het zwembad in.
We hebben ondertussen nog een nachtje extra in Orlando bijgeboekt, we kunnen zo lekker rustig aan doen en hoeven zo niet alleen maar uit de koffer te leven!
Met de huricanes valt het nog mee en we stonden in the swamp te praten met een lokale bewoonster en die gaf aan dat we de warmte een beetje gaan verlaten als we hoger in Florida en verder gaan.

We rijden naar Orlando en gaan nog even kijken bij Ripley's believe it or not, best leuk, allemaal rariteiten, verzamelde gekke dingen, je kunt het zo gek niet bedenken.
Lekkere gamba's bij Joe gegeten en Marcel een steak, ging er goed in ondanks de hitte. Nog even rondgelopen en toen terug naar het hotel.

groetjes en tot dadelijk hoop ik, we gaan nu een hapje eten, tot nu toe nog geen hamburgers....

Groetjes
Marcel en Marjon